تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 18:45
کد خبر : 118557

✅سایت حسن روحانی: تصمیم نظام بود که مساله غرامت‌ خروج آمریکا از برجام پیگیری نشود، نه اینکه روحانی مخالف آن باشد

✅سایت حسن روحانی: تصمیم نظام بود که مساله غرامت‌ خروج آمریکا از برجام پیگیری نشود، نه اینکه روحانی مخالف آن باشد

🔹موضوع شرط غرامت در نشست سران عالی‌رتبه نظام مطرح شد و مورد موافقت قرار نگرفت و پس از آنکه آمریکا شروط خود را کنار گذاشت، مساله غرامت هم دیگر مطرح نشد. این تصمیم نظام بود که فعلا مساله غرامت خروج آمریکا از برجام پیگیری نشود، نه اینکه دکتر روحانی مخالف آن باشد.   🔹آنچه دکتر

🔹موضوع شرط غرامت در نشست سران عالی‌رتبه نظام مطرح شد و مورد موافقت قرار نگرفت و پس از آنکه آمریکا شروط خود را کنار گذاشت، مساله غرامت هم دیگر مطرح نشد. این تصمیم نظام بود که فعلا مساله غرامت خروج آمریکا از برجام پیگیری نشود، نه اینکه دکتر روحانی مخالف آن باشد.

 

🔹آنچه دکتر روحانی در فروردین ۱۴۰۰ گفت، همان نظر رهبری معظم انقلاب در دی‌ماه ۱۳۹۹ بود مبنی بر اینکه «خسارت‌ها جزو مطالبات ما است و در مراحل بعدی دنبال خواهد شد.»

 

🔹مساله غرامت ناظر به مطالبه خسارت از آمریکا پس از خروج دولت دونالد ترامپ از برجام بود، نه پیش‌شرط مذاکره با ۱+۵ بر سر احیای برجام و یا طرح تیم مذاکره‌کننده و البته باید پس از بازگشت آمریکا به برجام پیگیری می‌شد نه اینکه جزء شروط احیای توافق یا در پیش‌نویس آن باشد.

 

🔹غرامت را تیم سابق صرفا به عنوان یک تاکتیک مذاکراتی برای مدتی مشخص (طرح پیش‌شرط توسط بایدن در جریان انتخابات تا انصراف آن پس از انتخاب) مطرح کرده بود نه پیش‌شرط مذاکره یا یکی از بندهای توافق (مطابق تصمیم نظام).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.