تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 18:10
کد خبر : 118550

♦اظهارات تکان دهنده عضو شورا از وجود برخی مفاسد در شهرداری رشت!

♦اظهارات تکان دهنده عضو شورا از وجود برخی مفاسد در شهرداری رشت!

مسعود عباس نژاد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در آغاز جلسه کمیسیون گفت: دستهایی از خارج یا داخل بدنه شهرداری قصد ایجاد اختلال در روند پروژه های عمرانی شهر یا گردش های مالی شهر رشت را دارند که باید شناسایی و به شدت مورد بازخواست قرار گیرند!   عباس نژاد در توضیحات بیشتر

مسعود عباس نژاد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در آغاز جلسه کمیسیون گفت: دستهایی از خارج یا داخل بدنه شهرداری قصد ایجاد اختلال در روند پروژه های عمرانی شهر یا گردش های مالی شهر رشت را دارند که باید شناسایی و به شدت مورد بازخواست قرار گیرند!

 

عباس نژاد در توضیحات بیشتر گفت: طبق مشاهدات، کارشکنی هایی در خصوص تحویل چک ها و درآمدهای مناطق شهری به شهرداری مرکز صورت گرفته که باید عوامل و دستهای پشت پرده در این کارشکنی ها شناخته و با آن برخورد شود.

 

وی با اظهار این مطلب که فسادستیزی و جلوگیری از رانت و تخلفات اداری از اصول کاری شورای ششم است گفت: با تخلفات به شدت برخورد خواهیم کرد و به ویژه ابهامات در بازدهی کارخانه آسفالت شهرداری، به این شکل که تولیدات روزانه، هزارتن بوده اما عملا ۲۰۰ الی ۳۰۰ تن تحویل مناطق شده نیز باید مشخص گردد.

 

عباس نژاد گفت: تخلفاتِ مشاهده شده در امور درون سازمانی شهرداری رسانه ای شده و به اصلاع مسئولان بازرسی شهرداری و حراست نیز خواهد رسید و شورای شهر به صراحت از عوامل و افراد سودجو در امور مدیریت شهری برائت جسته و اعلام میدارد که بزرگترین آفت در توسعه شهر رشت در سالیان گذشته نیز همین فسادهای اداری و مالی بوده است.

 

وی تصریح کرد: این تخلفات از هر نوع آن منحصر به یک شخص نبوده و متصل به یک جریان است که در حال شناسایی است.

 

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی همچنین ضمن تقدیر از مدیران و مسئولان پاکدست شهرداری رشت که برای پیشبرد امور شهرداری همواره دلسوزانه در تلاش هستند گفت: قدردان مدیران و کلیه همکاران پرتلاش شهرداری رشت هستیم و بیشترین حمایت شورای شهر متوجه آنان خواهد بود.

 

عباس نژاد در این جلسه ضمن اشاره به مناسبت ۲۹ فروردین، مصادف با روز ارتش، این روز را به تمام نظامیان و ارتشیان غیور کشور و استان گیلان تبریک گفت و اظهار داشت: از ریاست شورا درخواست میشود مراسم تقدیری از این قشر غیور و با حضور فرمانده نیروی دریایی به نمایندگی از ارتش جمهوری اسلامی در رشت حضور دارد ترتیب دهند.

 

در بخش دیگری از این جلسه و در بحث امکان سنجی و اجرای لوپهای مرکزی شهر رشت با حضور شرکت مشاور به بررسی و نحوه اجرای یکطرفه سازی برخی معابر پرتردد شهری رشت اشاره شد.

 

عباس‌نژاد با اشاره به اینکه در جریان یکطرفه سازی خیابان حاجی آباد رشت در آن سالها نیز در ابتدا مقاومتهایی صورت گرفت اما بعد درستی این تصمیم ثابت شد، گفت: یکطرفه سازی معابر با مشورت متخصصین و با در نظر گرفتن مسیرهای رفت و برگشتی انجام میشود و شهروندان نگران گره ترافیکی نباشند چون برای هر مسیر رفت یک مسیر برگشت در نظر گرفته خواهد شد و مهندسی ترافیک در این امر اجرایی میشود.

 

عباس نژاد در ادامه صحبت هایش گفت: مطلبی که قبل از اجرای هر یکطرفه سازی حتما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت این است که محاسبه شود زمان صرف شده مثلا مسیر میدان فرهنگ تا سه راه حاجی آباد قبل از اجرای لوپ چقدر بوده و بعد از اجرای لوپ این زمان چقدر خواهد بود.

 

وی گفت: اجرای لوپ به شرطی قابل اجرا اعلام میشود که در مسیرهای رفت و برگشتی حتی با وجود افزایش طول مسیر، در زمان صرفه جویی شود.

 

وی در این جلسه به شرکت مشاور تاکید داشت: اعلام زمان صرف شده در مسیرهای پایلوت رفت و برگشت برای ما مهم است و موضوع دوم در این راستا این است که آیا در این پروسه اصلاحات هندسی معابر حفظ خواهد شد یا خیر…

 

عباس نژاد ضمن بیان این مطلب که لازم است جلسه ای ویژه در صحن علنی با موضوع امکان سنجی و اجرای لوپهای مرکزی شهر رشت برای روان سازی ترافیک با یازده عضو شورا برگزار کنیم گفت: تلاش میشود در حل معضل ترافیک که از مهمترین دغدغه های کنونی شهری رشت است، کاربردی ترین و مطالعه شده ترین تصمیمات اجرایی گردد.

عباس نژاد در خلال توضیحات مهندس شرکت مشاور کمیسیون تصریح کرد: با دقت در نحوه مدیریت شهرهای توسعه یافته دنیا مشاهده میشود که تحت هیچ شرایطی بافت مرکزی شهر دستخوش تغییرات نشده و اصالت بافت مرکزی شهر خدشه دار نمیشود. مثلا در شهر رم ایتالیا، شاهد رم قدیم و رم جدید هستیم. هیچ درخت و بلواری حذف نمیشود و بخصوص ساختمانهای شهر که بخش مهمی از اصالت و هویت شهر هستند به تمامی حفظ میشوند؛ رفت آمدها نیز فقط با ناوگان حمل و نقل عمومی صورت میگیرد و اتومبیلهای شخصی در بافت مدرن شهر که دارای معابر بزرگ است تردد میکنند.

 

وی پس از شنیدن توضیحات مهندسان مشاور گفت، لازم است پس از رفع نقایص در جلسه ای جداگانه در این خصوص تصمیمات نهایی گرفته شود.

 

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک گفت: بعنوان مثال ساختمان اطبای رشت تا چند روز دیگر تبدیل به چندین مطب خواهد شد که هر یک موجی از سفرهای درون شهری را به آن منطقه می آورد و نتیجه آن است که خیابان عملا از کاربری مفید خارج میشود.

 

عباس نژاد تاکید داشت: راهکار معقولانه این است مشاغلی که در شهر ایجاد سفر میکنند را به مکانی در کنار شهر منتقل کنیم.

 

در ادامه سید شمس شفیعی پس از ارایه گزارش حاصل از بررسی های شرکت مشاور اظهار داشت: سوال این است که آیا پروژه هایی را که در حال حاضر شهرداری در دست اقدام دارد با پارامتر های ماتریس شما مطابقتی دارد یا خیر؟

 

وی در ادامه ضمن اشاره به تصمیمات اخذ شده در خصوص اجرای پروژه هتل ۲۲ طبقه خیابان پرستار و ساخت ساختمان ۸ طبقه بیمارستان پورسینا خطاب به نماینده شرکت مشاور افزود: اجرای این پروژه عظیم آن چیزی را که بعنوان وضع موجود در محاسبات شما انجام شده را تغییر خواهد داد از اینرو می باید در بررسی های بعمل آمده این موارد بدقت لحاظ گردد.

 

سید شمس شفیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در وضع موجود، تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس در ساختار حمل و نقلی درون شهری داریم که قرار است تعداد آن به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۲ افزایش یابد و یقینا اعمال این تغییرات در سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شرایط موجود را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

وی در بخش پایانی صحبت هایش ضمن اشاره به عبور تراموا در آینده ای نزدیک از تمامی مسیرهای مورد بررسی تصریح کرد: مطالعات می باید بر پایه وضع موجود و آینده دور و نزدیک باشد ضمن این که میدان بررسی شما می باید در روزهای خاص صورت پذیرد و با مطالعه بر روی میانگین یک ماهه یا دوازده ماهه نتیجه ای درست و مستند در اختیار ما قرار دهد.

 

در بخش دیگری از جلسه نادر حسینی دیگر عضو کمیسیون گفت: سوال این است که اعمال این تغییرات چند درصد از بار ترافیکی را مدیریت می کند و یا اصطلاحا میزان آن را کاهش می دهد و اگر بافت مرکزی فاز اول این پروژه باشد و بافتهای اطراف فاز دوم، تا چه مقدار این مطالعات با همدیگر همگن می باشند. از اینرو می باید مطالعات صورت گرفته با رینگ دور شهر در قالب طرحی جامع دیده شود.

 

طرح زوج و فرد کردن خودروها و سازگار بودن یا نبودن آن با وضع ترافیکی رشت از جمله موارد پیشنهادی حسینی به شرکت مشاور جهت بررسی بود.

 

در ادامه عاشری دیگر عضو شورای شهر حاضر در جلسه گفت: چند ماه قبل با مدیر عامل شرکت مشاور صحبتهایی داشتم و به ایشان گفتم که تغییرات وضع ترافیکی در بافت مرکزی موجب واپسزدگی و تاثیر آن بر دیگر قسمت های دیگر شهر می گردد از اینرو ناچار خواهیم بود طرح را در آن قسمتها نیز اعمال کنیم که این موضوع، موجب می گردد بخش فعلی نیز مجددا دستخوش تغییراتی گردد.

 

وی در ادامه افزود اگرچه ما مجبوریم از نقطه ای آغاز کنیم اما می باید کل شهر قالب یک سیستم یکپارچه دیده شود حال اینکه شرکت مشاور بر این باور نیست و معتقد است اعمال این وضع، موجب سردرگمی مردم و بروز دیگر مشکلات خواهد گردید.

 

عاشری در بخش پایانی صحبت هایش اظهار داشت: از سال ۹۱ تا ۹۹ مبلغ خلاف ساختمانی از ۱۵۶ تومان به ۶۴۸ تومان افزایش یافت حال آنکه این مبلغ در شورای ششم از ۶۴۸ تومان به سه میلیون و سیصد هزار تومان افزایش یافت و این خود مبین این موضوع است که شورای ششم جهت تامین منافع شهر و شهروندان ریسک پذیر است اما در اینخصوص فارغ از جسارت می باید تصمیمی درست و قابل دفاع اخذ شود تا دچار مشکلات بنیادین نگردیم/خزرآنلاین

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.