تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1402 - 18:20
کد خبر : 118504

♦مسعود پزشکیان: کاری می‌کنند که مردم با اسلام و دین هم مشکل‌دار شوند/ وضعیت در آینده بدتر هم خواهد شد

♦مسعود پزشکیان: کاری می‌کنند که مردم با اسلام و دین هم مشکل‌دار شوند/ وضعیت در آینده بدتر هم خواهد شد

چند صباحی است که برخورد با پدیده کشف حجاب، وارد فاز جدیدی شده و پیامک‌های هشداردهنده در کنار ثبت تصویر زنان با دوربین‌های شهر مطرح شده است تا به زعم حاکمیت محرومیت‌های اجتماعی سنگینی برای بی‌حجابان در نظر گرفته شود. مسعود پزشکیان نماینده تبریز درباره این رویکرد می‌گوید: بیش از ۴۰ سال است که درباره

چند صباحی است که برخورد با پدیده کشف حجاب، وارد فاز جدیدی شده و پیامک‌های هشداردهنده در کنار ثبت تصویر زنان با دوربین‌های شهر مطرح شده است تا به زعم حاکمیت محرومیت‌های اجتماعی سنگینی برای بی‌حجابان در نظر گرفته شود. مسعود پزشکیان نماینده تبریز درباره این رویکرد می‌گوید: بیش از ۴۰ سال است که درباره حجاب داریم راهی را می‌رویم که اگر بنا باشد به همین شکل به این راه ادامه دهیم، نتیجه‌اش هم می‌شود چیزی که داریم می‌بینیم و حتی خروجی کار در آینده بدتر هم خواهد شد.

بیش از ۴۰ سال است که درباره حجاب داریم راهی را می‌رویم که اگر بنا باشد به همین شکل به این راه ادامه دهیم، نتیجه‌اش هم می‌شود چیزی که داریم می‌بینیم و حتی خروجی کار در آینده بدتر هم خواهد شد.

او می‌گوید: حال اگر بنا به کاری باشد باید باور، اعتقاد و رفتارمان را با «پرورش» اصلاح کنیم نه با دستور یا قانون. هیچ‌کس نمی‌تواند با قانون به کسی بگوید تو نماز بخوان یا روزه بگیر چون این موضوعات باور درونی است. حجاب هم یک باور و اعتقاد است. اگر ما بخواهیم به «زور» حجاب را در کشور به وجود بیاوریم، به نظر من به جایی نخواهیم رسید.

 

پزشکیان در واکنش به اینکه بسیاری از افراد ارزشی در کشور معتقد به این هستند که حدود هفت ماه از حادثه درگذشت مهسا امینی و پدیده کشف حجاب در کشور گذشته و چون مدارا کردن جواب نداده باید روی به برخورد‌های قانونی آورد، گفت: ۴۰ سال است که در مساجد، مدارس، صداوسیما و… روحانیت حضور داشته و کلاً همه چیز دست ما بوده است، خب حاصل و نتیجه کار ما شده چیزی که می‌بینیم. حال باید روش‌مان را اصلاح کنیم به جای اینکه به زور کاری را انجام دهیم، چون باور را با زور نمی‌توان در جامعه اعمال کرد. رضاخان هم با زور نتوانست حجاب را از سر مردم بردارد، چون آن راه هم غلط بود و ما هم نخواهیم نتوانست به زور، چیزی را که یک عده اعتقاد ندارند را به آن‌ها تحمیل کنیم.

 

این روند حاکم به زور در خصوص حجاب می‌تواند خطراتی را برای کشور به بار بیاورد و احتمال اینکه این رویکرد، خود بستری باشد برای اینکه در دام توطئه‌هایی که خارجی‌ها برای ما دیدند، بیفتیم، وجود دارد. به هر حال یک عده از افراد با اسلام و دین مشکل ندارند و شاید رفتار ما کاری کند که آن‌ها با اسلام و دین هم، مشکل‌دار شوند که این کار، حتماً درست نیست.

این چهره اصلاح‌طلب مجلس می‌گوید: این روند حاکم به زور در خصوص حجاب می‌تواند خطراتی را برای کشور به بار بیاورد و احتمال اینکه این رویکرد، خود بستری باشد برای اینکه در دام توطئه‌هایی که خارجی‌ها برای ما دیدند، بیفتیم، وجود دارد. به هر حال یک عده از افراد با اسلام و دین مشکل ندارند و شاید رفتار ما کاری کند که آن‌ها با اسلام و دین هم، مشکل‌دار شوند که این کار، حتماً درست نیست.

 

وی در واکنش به افرادی که در قالب آمرین به معروف وارد میدان شدند و روال کاری برخی از آن‌ها، حاشیه‌هایی را هم در پی داشته است، گفت: امر به معروف برای زمانی است که «خیری» در آن باشد. یعنی گفته می‌شود زمانی امر به معروف و نهی از منکر کنید که فکر می‌کنید تاثیر خواهد داشت، نه اینکه شما بخواهی حرف بزنی و طرف مقابل بخواهد چهار تا بد و بیراه هم تحویل‌تان دهد. امر به معروف با رفتار‌هایی که ما داریم، تاثیر بدتری خواهد داشت و انجامش خیلی بدتر از انجام ندانش است.

/رویداد ۲۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.