تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 فروردین 1402 - 14:53
کد خبر : 117722

🖊️ دین وارونه ✍شهاب‌الدین‌حائری‌شیرازی ✳️ حاشیه ای بر کیفرخواست صادق زیباکلام و آذر منصوری

🖊️ دین وارونه  ✍شهاب‌الدین‌حائری‌شیرازی  ✳️ حاشیه ای بر کیفرخواست صادق زیباکلام و آذر منصوری

دادستان تهران:   ✳️در خصوص توییت‌های زیباکلام و منصوری درباره بدحالی دختران دبیرستانی که توسط این دادستانی اعلام جرم شده بود، نامبردگان به دادسرا احضار شدند.   ✳️ضمن انجام تحقیقات قضایی و اخذ دفاع و آخرین دفاع متهمین، پرونده‌ها با صدور قرار جلب به دادرسی صادر شده است.   ✳️پرونده نامبردگان جهت رسیدگی به دادگاه

دادستان تهران:

 

✳️در خصوص توییت‌های زیباکلام و منصوری درباره بدحالی دختران دبیرستانی که توسط این دادستانی اعلام جرم شده بود، نامبردگان به دادسرا احضار شدند.

 

✳️ضمن انجام تحقیقات قضایی و اخذ دفاع و آخرین دفاع متهمین، پرونده‌ها با صدور قرار جلب به دادرسی صادر شده است.

 

✳️پرونده نامبردگان جهت رسیدگی به دادگاه با کیفر خواست ارسال شده است./الف

 

📌حاشیه

 

✳️عجیب است پس از آنکه معاونت درمان وزارت بهداشت در یک اظهار نظر رسمی اعلان میکند در قضیه مسمومیت گسترده مدارس دخترانه بالغ بر سیزده هزار نفر مسموم شده‌اند و در حالیکه عده ای بی‌مسئولیت و کذاب برای سرپوش گذاشتن بر ناکارامدی دستگاه امنیتی، این مسمومیت ها را انکار می‌کردند؛ افرادی شجاع و مسئولیت پذیر نظیر آقای زیباکلام و خانم آذرمنصوری با توجه به شواهد و قرائن به حاکمیت هشدار دادند.

 

✳️حال که دروغ منکرین مسمومیت معلوم شده؛ دستگاه قضا بجای آنکه سروقت کسانی برود که اخبار کذب عدم مسمومیت را منتشر کرده بر ناکارامدی دستگاه امنیتی سرپوش می‌گذاشتند؛ آمده سروقت آمران به معروف وکسانی که بانگ هش‌دار بر سر حکومت نواخته‌ و نسبت به خطر هشدار داده‌اند.

 

✳️در قسمتی از آیه ۹۱ سوره توبه چنین آمده که «بر انسانهای نیکوکار اگر قصد خیرخواهی داشته باشند مواخذه‌ و توبیخی نیست.

…..إِذَا نَصَحُوا لِلَّهِ وَرَسُولِهِ ۚ مَا عَلَى الْمُحْسِنِینَ مِنْ سَبِیلٍ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ.»

 

✳️از این آیه که صریحا مواخذه کسانی که به نیت خیر مشغول خیرخواهی واصلاحِ کاری بودند را منع می‌نماید؛ فقها قاعده احسان را استخراج نموده و حسب آن در ابواب مختلف فقه فتوی می‌دهند.

 

✳️یکی از مصادیق روشن آیه کسی است که به نیت اصلاح جامعه اقدام به امر به معروف و تذکردادن به حکومت کرده؛ طبعا آیه تصریح دارد و لو قصوری بوده باشد بایست گذشت کرد و قابل مؤاخذه نیست.

 

✳️نمی‌توان به ادعای تشویش اذهان این افراد خیرخواه که به وظیفه عقلی وشرعی خود عمل کرده اند را مؤاخذه کرد اگر چه قصوری واقع شده باشد تا راه احسان و کار نیک در جایی که احتمال خطر می‌رود باز بماند.

 

✳️از طرف دیگر ایجاد فضای رعب از بیان نقد و نظر و امر به معروف در کار حکومت، مصداق روشن صد عن سبیل الله، یعنی بستن راههایی است که خدا برای بهبود وضعیت جامعه گشوده، که خداوند افراد مسدود کننده راههای گشوده شده از جانب خدا برای رشد و کمال فرد و جامعه را، در آیه ۱۹سوره هود وعده عذاب داده و کافر خوانده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.