تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 - 23:34
کد خبر : 117583

♦مرگ ۱۲۵ نفر در سه روز نخست طرح نوروزی/ افزایش تردد ۱.۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته

♦مرگ ۱۲۵ نفر در سه روز نخست طرح نوروزی/ افزایش تردد ۱.۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا از ۱۱۱ فقره تصادف منجر به مرگ با فوت ۱۲۵ نفر در سه روز نخست طرح نوروز امسال خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد افزایش ۱.۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.   گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ سرهنگ احمد

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا از ۱۱۱ فقره تصادف منجر به مرگ با فوت ۱۲۵ نفر در سه روز نخست طرح نوروز امسال خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد افزایش ۱.۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

 

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به اینکه تردد بین استانی ایام نوروز ۱۴۰۲ بیانگر افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدت سال مشابه است، افزود: طی سه روز نخست طرح نوروز از ۲۴ تا ۲۶ اسفند ماه ۱۲۵ نفر در جاده های کشور بر اساس حوادث جاده ای جان باختند.

وی افزود: طی همین مدت هزار ۱۷۱ مورد تصادف جرحی اتفاق افتاد که منجر به مصدومیت ۲ هزار و ۸۹۵ نفر شد.

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا آمار تصادفات را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: بایستی بعنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفرهای نوروزی باشد.

 

بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان

 

شیرانی بیشترین وقوع تصادفات فوتی را در جاده‌های استانهای خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان اعلام کرد و ادامه داد: کمترین وقوع تصادف نیز در جاده‌های استانهای چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.

 

وی همچنین بشترین علت وقوع حوادث را عدم توجه به جلو ، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز که منجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است‌ عنوان کرد.

 

همچنین به گفته وی، نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف شکل گرفته، سرعت غیرمجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.

 

شیرانی بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت را ۱۲ تا ۱۶ عنوان توصیه کرد: رعایت کامل مقررات رانندگی ، بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان ، رعایت سرعت مجاز جاده ها باید در سفر اولویت رانندگان باشد.

 

ساعت ۱۷ تا ۱۸ پیک تردد کشور

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا همچنین پیک تردد خودرویی کشور را بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ عصر عنوان کرد و افزود: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد افزایش ۱.۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

 

وی همچنین به آمار تردد وسایل نقلیه در مدت یادشده اشاره کرد و گفت: بیشترین خروج خودرو از استان های تهران و البرز با ۱۳۶ هزار تردد و بیشترین مقصد خودروهای استان تهران و البرز به سمت استانهای قم, قزوین, مازندران, مرکزی و اصفهان بود.

 

شیرانی بیشترین ورود و انباشت خودرو به استان مازندران با ۴۴ هزار وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: پس از مازندران، استانهای گیلان ، مرکزی ، همدان هم دارای بیشترین ورود خودرو بوده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.