تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 17:55
کد خبر : 117105

♦ حزب اتحاد ملت به مناسبت روز جهانی زن خواستار لغو قانون حجاب اجباری شد

♦ حزب اتحاد ملت به مناسبت روز جهانی زن خواستار لغو قانون حجاب اجباری شد

جارستان/📝 بیانیه حزب اتحاد ملت ایران به مناسبت روزجهانی زن:   ◀️ متاسفیم که با گذشت بیش از صد سال از زمانی که مادران ما با تلاش‌های طاقت‌فرسا و پرداخت هزینه‌های متعدد و علارغم مخالفت‌ها و آزارهای گروهی دگم‌اندیش و متحجر توانستند حق آموزش را برای دختران به دست آورند، این روزها شاهد مسمومیت گسترده

جارستان/📝 بیانیه حزب اتحاد ملت ایران به مناسبت روزجهانی زن:

 

◀️ متاسفیم که با گذشت بیش از صد سال از زمانی که مادران ما با تلاش‌های طاقت‌فرسا و پرداخت هزینه‌های متعدد و علارغم مخالفت‌ها و آزارهای گروهی دگم‌اندیش و متحجر توانستند حق آموزش را برای دختران به دست آورند، این روزها شاهد مسمومیت گسترده و سریالی دختران دانش‌آموز و نا‌‌امن شدن مدارس برای دختران هستیم.

 

◀️ متاسفیم که باید پس از این همه سال خواستار تامین امنیت دختران در مدارس باشیم.

 

◀️ نسل جوان انتخاب آزادانه نوع پوشش، حجاب، گذران اوقات فراغت و … را از حقوق خود می‌داند. حزب اتحاد ملت نیز خواستار لغو قانون حجاب اجباری و عدم دخالت نهادهای نظامی و امنیتی در این امور است.

 

◀️ متاسفانه بر اساس قوانین خانواده، اختیار امور زندگی زنان بعد از ازدواج به مرد واگذار می‌شود، اموری مانند حق طلاق، اشتغال، تحصیل، انتخاب محل سکونت، خروج از کشور و حتی حضانت فرزند، ما خواستار تغییر این قوانین در راستای برابری زنان با مردان هستیم.

 

◀️ نرخ اشتغال پایین زنان در ایران از عوامل تبعیض علیه آنان است و فقر را در میان زنان گسترش داده است.

 

◀️ عدم دسترسی برابر به فرصت‌های شغلی، عدم دسترسی به خدمات بیمه‌ای مناسب و نابرابری درآمد زنان و مردان در دهه‌های اخیر بسیار متاثر از فرهنگ‌سازی ضد اشتغال زنان بوده است.

 

◀️ متاسفانه ایران یکی از بالاترین آمارهای خشونت علیه زنان را دارد، بی آن که قانون مشخصی برای مقابله با آن وجود داشته باشد.

 

◀️ در سال‌های اخیر شاهد افزایش کودک همسری در کشور هستیم.ما خواستار پایان دادن به ترویج کودک همسری، هستیم.

 

◀️ بارها نسبت به تبعات منفی اجرای قانون جوانی جمعیت هشدار داده‌ایم، بار دیگر خواستار پایان دادن به اجرای قانون جوانی جمعیت و واگذار کردن مباحث مربوط به جمعیت به متخصصان این حوزه هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.