تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 16:24
کد خبر : 117102

♦ثبت تصویر یک پلنگ در اشکورات رودسر

♦ثبت تصویر یک پلنگ در اشکورات رودسر

جارستان/حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: مأموران یگان پاسگاه سرمحیط بانی اشکورات رودسر در پایش‌های میدانی خود در مناطق شکار ممنوع اشکورات، با شناسایی مسیر حرکت پلنگ در این منطقه و نصب دوربین‌های تله ای، موفق به ضبط تصویر از این گونه ارزشمند شدند.   او افزود: پس از مشاهدات علائمی از

جارستان/حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: مأموران یگان پاسگاه سرمحیط بانی اشکورات رودسر در پایش‌های میدانی خود در مناطق شکار ممنوع اشکورات، با شناسایی مسیر حرکت پلنگ در این منطقه و نصب دوربین‌های تله ای، موفق به ضبط تصویر از این گونه ارزشمند شدند.

 

او افزود: پس از مشاهدات علائمی از جمله رد‌پا و سرگین پلنگ توسط محیط‌بانان و کارشناسان، از حضور این گونه در منطقه شکار ممنوع اشکورات اطمینان حاصل شد.

 

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، مشاهده پلنگ در این منطقه بیانگر پویا بودن اکوسیستم و وجود امنیت و تغذیه مناسب برای این گونه بوده که به واسطه تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی محقق شده است.

 

عشوری تصریح کرد: طی چند سال اخیر خوشبختانه شاهد پراکنش خوب پلنگ در استان گیلان هستیم.

 

او همچنین به اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: انتظار داریم گیلانیان به ویژه ساکنان جوامع محلی محیط بانان را در حفاظت از طبیعت و حیات وحش یاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.