تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 10:05
کد خبر : 117035

♦امریکا اظهارات سخنگوی امور خارجه ایران درباره احیای برجام را رد کرد

♦امریکا اظهارات سخنگوی امور خارجه ایران درباره احیای برجام را رد کرد

جارستان/سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این که آیا اظهارات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را تایید می‌کند که گفته بود ایران هنوز در حال تبادل پیام با آمریکا در زمینه احیای توافق هسته‌ای[برجام] است، گفت: برجام مدتی است که در دستور کار نیست. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک

جارستان/سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این که آیا اظهارات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را تایید می‌کند که گفته بود ایران هنوز در حال تبادل پیام با آمریکا در زمینه احیای توافق هسته‌ای[برجام] است، گفت: برجام مدتی است که در دستور کار نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ارزیابی‌اش از سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران را بیان کرد.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که ارزیابی آمریکا از سفر اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران چیست و آیا احتمال دارد واشنگتن صدور قطعنامه‌ای علیه ایران را در شورای حکام آژانس پیگیری کند؟ گفت: ما از تلاش‌های مدیرکل آژانس برای تعامل و همکاری‌هایش در زمینه اهمیت حل‌وفصل مسائل حل‌نشده مرتبط با توافق پادمانی ایران، تعهداتش و دیگر موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای آن استقبال می‌کنیم.

پرایس با اشاره به بیانیه مشترک ایران و آژانس پس از سفر چند روز پیش گروسی به تهران، گفت: ما مهم‌تر از همه از ایران انتطار داریم اقداماتی سریع و ملموس در راستای بیانیه انجام دهد. ما قبلا بارها شاهد وعده‌های مبهمی از سوی ایران بوده‌ایم. ما و شورای حکام به وضوح گفته‌ایم که ایران باید به طور کامل و بدون تاخیر با آژانس همکاری کند و منتظر گزارش‌های بعدی آژانس درباره اقدامات انجام شده از سوی آژانس هستیم.

 

او درباره احتمال صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام گفت: ما با متحدان اروپایی‌مان و با خود آژانس در تعامل هستیم تا اطمینان بیابیم ایران تعهداتش را اجرا می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این که آیا اظهارات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را تایید می‌کند که گفته بود ایران هنوز در حال تبادل پیام با آمریکا در زمینه احیای توافق هسته‌ای[برجام] است، گفت: برجام مدتی است که در دستور کار نیست.

واکنش پرایس به اظهارات کنعانی در پی این مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز در یک نشست خبری گفت: اگرچه مذاکرات رسمی و علنی انجام نشده ولی تبادل پیام‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک و واسطه‌ها بین طرفین از جمله ایران و آمریکا در حال انجام است. مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که ما کانال‌هایی برای انتقال پیام داریم. تماس‌ها و گفت‌وگوها با آقای بورل برقرار است و آقای باقری نیز با طرف‌های مختلف در تماس هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.