تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 0:13
کد خبر : 115691

🔺خانه سینما از بازداشت و ممنوع‌الخروجی حدود ۱۰۰ سینماگر خبر د

🔺خانه سینما از بازداشت و ممنوع‌الخروجی حدود ۱۰۰ سینماگر خبر د

روزنامه شرق در گزارشی به نقل از مسئولان خانه سینما خبر داده که حدود ۱۰۰ نفر از سینماگران بازداشت یا ممنوع الخروج شده‌اند. در این گزارش به بازداشت برخی سینماگران هم اشاره و نوشته شده است که‌ اطلاعات دقیقی از شرایط آنها در دسترس نیست. گفته شده بازداشت شدگان، نویسنده‌، دستیار فیلمبردار و سازنده فیلم

روزنامه شرق در گزارشی به نقل از مسئولان خانه سینما خبر داده که حدود ۱۰۰ نفر از سینماگران بازداشت یا ممنوع الخروج شده‌اند.

در این گزارش به بازداشت برخی سینماگران هم اشاره و نوشته شده است که‌ اطلاعات دقیقی از شرایط آنها در دسترس نیست. گفته شده بازداشت شدگان، نویسنده‌، دستیار فیلمبردار و سازنده فیلم کوتاه و مستندساز، در زندان اوین، فشافویه و قرچک هستند و چند نفری هم در زندان تبریز و سنندج به سرمی‌برند.

مهدی کوهیان، از اعضای کمیته پیگیری خانه سینما گفته است: «اکثر بازداشت شدگان، کسانی هستند که در فضای مجازی فعالیت اعتراضی داشته‌اند، برخی هم در خیابان دستگیر شده‌اند.»

علیرضا حسینی، عضو هیئت مدیره خانه سینما به روزنامه شرق گفته است که ۱۰ مستندساز بخاطر سفرها و شرکت در ورک‌شاپ درگیر دادگاه بودند و شش نفر هم به خاطر بیانیه در مورد ساختمان متروپل در لیست هستند.

۲۶ نفر از اعضای خانه تئاتر و موسیقی هم در لیست بازداشت یا ممنوع‌الخروجی قرار دارند.

در این گزارش همچنین آمده است که در همین مدت، «اکثر بازیگران مشهور و کارگردان‌ها» دچار ممنوعیت کار شده‌اند و قرارداد عده‌ای هم فسخ شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.