تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1395 - 20:48
کد خبر : 1139

افتتاح اسکله‌های جدید در گیلان برای پذیرش کشتی‌های ۱۲ هزار تنی

افتتاح اسکله‌های جدید در گیلان برای پذیرش کشتی‌های ۱۲ هزار تنی

جارستان- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح اسکله‌های جدید در گیلان برای پذیرش کشتی‌های ۱۲ هزار تنی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حسین چراغی در نشست با هیئت اقتصادی و بازرگانی استان زنجان اظهارداشت: خدمات بی‌نظیر در مقایسه با سایر بنادر حاشبه خزر برای کالاهای کانتینری،جنرال کارگو، فرآورده‌های نفتی و غلات

جارستان- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح اسکله‌های جدید در گیلان برای پذیرش کشتی‌های ۱۲ هزار تنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حسین چراغی در نشست با هیئت اقتصادی و بازرگانی استان زنجان اظهارداشت: خدمات بی‌نظیر در مقایسه با سایر بنادر حاشبه خزر برای کالاهای کانتینری،جنرال کارگو، فرآورده‌های نفتی و غلات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به سهم تجارت بندر انزلی در سال ۹۴ در دریای خزر تصریح کرد: ۵۵ درصد سهم تجارت بندر انزلی در این مدت در بحث کالا مربوط به روسیه، ۳۳ درصد مربوط به قزاقستان بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد: روسیه با ۶۱ درصد و قزاقستان با ۲۵ درصد از سهم تجارت بندر انزلی در سال قبل را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به عملکرد ۴ ماهه بندر انزلی، از نظر کالای تخلیه و بارگیری شده در بندر ابراز کرد: ۵۲ درصد این میزان عملکرد مربوط به روسیه، ۴۰ درصد مربوط به قزاقستان و ۶۱ درصد تعداد کشتی وارده به بندر در این مدت مربوط به روسیه و ۳۰ درصد مربوط به قزاقستان بوده است.

چراغی افزود: در ۴ ماهه سال قبل بندر انزلی با ۲۹ درصد، امیرآباد با ۴۶ درصد و نوشهر با ۱۶ درصد سهم بنادر شمال کشور را به خود اختصاص دادند که در ۴ ماهه امسال ۴۶ درصد این میزان سهم به بندرانزلی، ۳۶ درصد امیرآباد و ۱۶ درصد مربوط نوشهر بوده است.

وی در نگاهی به وضعیت صادرات غیرنقتی استان گیلان گفت: در سال ۹۴، ۸۶ درصد صادرات بنادر شمال کشور مربوط به امیرآباد و ۱۰ درصد مربوط به انزلی بود و در ۴ ماهه امسال نیز ۸۴ درصد صادرات بنادر شمال کشور مختص به امیرآباد و ۱۲ درصد مربوط به انزلی به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ترکیب کالاهای صادر شده از بندر انزلی در ۴ ماهه نخست سال ۹۵ افزود: ۶۶ درصد از کالاهای صادر شده مربوط به کالاهای ساختمانی، ۱۷ درصد کالاهای کانتینری، ۸ درصد مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، ۶ درصد کالای معدنی و ۳ درصد سایر بوده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بنادر و دریانوردی استان گیلان در زمینه تسهیل و افزایش صادرات خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت صادرات از ۷ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن، ساخت انبارهای جدید به طوری که ۱۸ هزارمترمربع به بهره برداری رسیده و ۱۹ هزار مترمربع در دست ساخت قرار دارد که به زودی به بهره برداری می‌رسد از جمله اقدامات بنادر و دریانوردی استان گیلان است.

چراغی بیان کرد: علاوه بر این، افتتاح اسکله‌های جدید با درافت ۹ متر و پذیرش کشتی‌های ۱۲ هزار تنی از جمله اقدامات انجام گرفته در بنادر و دریانوردی استان گیلان است.

وی تقویت حمل و نقل کانتینری با هدف افزایش صادرات کانتینری به ویژه کانتینرهای یخچالی، پیگیری برای اتصال شبکه ریلی به بندری و انجام مطالعات اجرای خطوط ریلی بندری، ایجاد پایانه ریلی با هدف توسعه حمل و نقل چندوجهی و کاهش نرخ کرایه حمل را از دیگر اقدامات بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری به اقدامات بنادر و دریانوردی گیلان در سرمایه گذاریهای مشترک میان شرکتهای ایرانی و روسی اشاره کرد.

وی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت‌های صادراتی موجود استان گیلان نظیر مجتمع بندری بندر انزلی برای ایفای نقش استان معین صادرات در شمال کشور از طریق ارتباط میان معاونت‌های مربوط به استانداری، اتاق بازرگانی استان گیلان با استان‌های همجوار لزوم شناخت بازار روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع از سوی صاحبان صنعت و بهره‌برداری از مزایای تجاری فی مابین از جمله انتظارات در زمینه تسهیل و افزایش صادرات است.

چراغی با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر انزلی، گردشگری دریایی و بندری را گامی مهم در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی این منطقه اعلام کرد و گفت که هفته آینده این طرح توسعه را به اکران عمومی گذاشته می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.