تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 18:27
کد خبر : 113355

🔺انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی در حوزه خلاقیت و برندسازی شهری فی مابین اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان و شهرداری رشت

🔺انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی در حوزه خلاقیت و برندسازی شهری فی مابین اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان و شهرداری رشت

این نشست که صبح امروز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ با حضور سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت، هادی رمضانی نائب رییس شورای شهر رشت، مسعود عباس نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، سید شمس شفیعی رییس کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر و علیرضا تاج شهرستانی رییس کمیسیون فرهنگی و

این نشست که صبح امروز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ با حضور سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت، هادی رمضانی نائب رییس شورای شهر رشت، مسعود عباس نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، سید شمس شفیعی رییس کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر و علیرضا تاج شهرستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت، پورنصیری مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان، هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان و مدیران مربوطه برگزار شد علاوه بر بررسی چگونگی همکاری برای حفظ برند شهر خلاق خوراک رشت، تفاهمنامه همکاری آموزشی در حوزه خلاقیت و برندسازی شهری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان و شهرداری رشت منعقد گردید
سید مجتبی خدمت‌بین دانا در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال کار نمایشی و تبلیغی در این زمینه نیست بلکه می‌خواهد این برند در توسعه اقتصادی شهر و شهروندانش موثر باشد، گفت: در این زمینه صدا و سیما و رسانه‌های گروهی می‌توانند کمک کنند و باید از این ظرفیتها بیشتر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر از دیرباز به سفره‌های گیلانیها نگاه کنیم تنوع غذایی این خطه را به خوبی در می‌یابیم و وظیفه ما هم در این راه، همکاری برای توسعه این برند برای بهبود اقتصاد شهری است.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه نگاه وی به موضوع شهر خلاق خوراک نگاهی حمایتی است عنوان کرد: به عنوان سرپرست شهرداری رشت از هر گونه طرح و برنامه در این زمینه حمایت و پشتیبانی می‌کنم.

دانا خاطر نشان کرد: باید با همه توان و ظرفیت خود تلاش کنیم تا برند شهر خلاق خوراک برای شهر رشت و مردمانش رفاه اجتماعی بیشتر را به دنبال داشته باشد.

 سرپرست شهرداری رشت با قدردانی از حاضران در این نشست اذعان کرد: مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای حفظ و توسعه این برند به کار می‌گیرد و در این راه دست نیاز به سوی همه دستگاه‌های فرهنگی مرتبط دراز می‌کند.

پورنصیری مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان گیلان هم در این نشست با قدردانی از شهرداری رشت و استقبال از همکاری در زمینه توسعه شهر خلاق ابراز داشت: خوشحالم از اینکه چنین دغدغه‌ای در رشت و شهرداری وجود دارد و ما هم دنبال این مسئله هستیم تا همکاریها را افزایش دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان گیلان ضمن اعلام آمادگی برای اجرای برنامه‌های مشترک و متقابل با موضوع شهر خلاق خوراک اظهار داشت: سالیان پیش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در سرای محلات ارائه می‌شد و هدف ما هم در آموزشهای مهارتی هدفی درازمدت است.

پورنصیری با اشاره به اینکه در رشت ۵۰۰ آموزشگاه آزاد داریم که در زمینه کارآفرینی همچون صنایع دستی کار می‌کنند، گفت: می‌توان برخی از این آموزشگاه‌ها را به سمت آموزش پخت خوراکیهای محلی سوق داد تا خدمتی به شهر خودمان کرده باشیم.

مهرداد هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان هم در این نشست از علاقه‌مندی اداره کل پست استان برای همکاری در خصوص مباحث شهر خلاق خوراک سخن گفت و تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه و یا همایش می‌تواند برای حفظ برند شهر خلاق خوراک موثر و مفید باشد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش پخت خوراکیهای محلی به علاقه‌مندان در حفظ و توسعه برند شهر خلاق دخیل است و چون در حال حاضر شهر رشت در این زمینه استانداردهای لازم را ندارد، اداره کل فنی و حرفه‌ای می‌تواند در آموزشها موثر باشد و اداره کل پست استان گیلان نیز می تواند بسته‌های پستی را با عنوان شهر خلاق خوراک نامگذاری کند.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری بین شهرداری رشت و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به امضای سیدمجتبی خدمت‌بین دانا و پورنصیری رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.