تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 20:22
کد خبر : 112521

🔺استاندار در جمع خبرنگاران: اهتمام دولت برای تعیین سایت نفتی سردار جنگل/در انتصابات هیچ فشاری به استانداری وارد نشده است

🔺استاندار در جمع خبرنگاران:  اهتمام دولت برای تعیین سایت نفتی سردار جنگل/در انتصابات هیچ فشاری به استانداری وارد نشده است

اسدالله عباسی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه یکی از پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: اصحاب رسانه در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای موفقت نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نکردند.  وی با اشاره به وجود

اسدالله عباسی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه یکی از پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: اصحاب رسانه در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای موفقت نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نکردند. 

وی با اشاره به وجود چالش‌های موجود در دولت از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی گفت: در دولت سیزدهم با تهدید و چالش‌های مهمی از جمعه کرونا مواجه بودیم که تمام توان دولت را گرفت. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فضای خوب سرمایه‌گذاری در کشور افزود: دیپلماسی دولت توجه به کشورهای همسایه و حاشیه دریای خزر است و همین امر سبب شد تا فضای خوبی از نظر سرمایه‌گذاری در کشور آغاز شود. 

به گفته استاندار گیلان، دولت در ابتدای کار خود برای پرداخت حقوق با مشکلاتی مواجه بود لذا بهترین راه برون رفت از این شرایط ارتباط با کشورهای همسایه بوده و در این خصوص اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده است. 

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در منطقه آزاد انزلی ایجاد شود

وی از پیشرفت ۲۶ درصدی افتتاح پروژه‌های عمرانی در کشور خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و با همت مسؤولان، در هفته دولت در خصوص تعداد پروژه‌های افتتاح شده با پیشرفت ۲۶ درصدی و مبلغ با پیشرفت ۶۲ درصدی مواجه بودیم. 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ارتباط با سفرای کشورهای همسایه با جمهوری اسلامی بیان کرد: یکی از رویکردهای دولت در کشور و استان گیلان ارتباط با سفرای کشور همسایه حاشیه خزر در راستای جذب سرمایه‌گذار است که در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است. 

عباسی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های موجود در سازمان منطقه آزاد انزلی به لحاظ اقتصادی فراهم شود، تصریح کرد: تاکنون فعالان اقتصادی خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان گیلان اعلام آمادگی کردند ولی باید ابتدا شرایط و زیرساخت برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی فراهم شود. 

تصویب ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص ساماندهی پسماند سراوان 

وی یکی از مشکلات موجود و مهم در استان گیلان را مسئله پسماند دانست و گفت: یکی از مشکلات مهم در بدو ورود بنده به عنوان استاندار گیلان که با آن مواجه شدم بحث پسماند سراوان بود به این منظور در هفته نخست از پسماند سراوان و لاکان رشت بازدید کردم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با انتقاد از عدم اقدامات موثر دولت‌های گذشته در خصوص پسماند سراوان افزود: در ابتدای کار بنده به عنوان استاندار گیلان با انباشت تصمیمات، قراردادها و پسماند انباشته شده مواجه بودیم و همگان منتظر تصمیمات دولت مردمی بودند و از همان ابتدا مکاتباتی با دولت انجام شد که ماحصل آن حضور رئیس جمهور و وزیر کشور در گیلان بوده‌ است. 

عباسی با اشاره به تصویب یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص ساماندهی پسماند سراوان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، مصوب ۶۰۰ میلیارد تومان آورده دولت و مابقی آورده شهرداری است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به ساماندهی محل دفن زباله سراوان گفت: ساماندهی محل دفن زباله سراوان، در مدار قرار گرفتن ۲ خط دیگر از شرکت کودآلی و پیگیری راه‌اندازی زباله‌سوز از مهمترین برنامه‌های شهرداری رشت برای مدیریت پسماند شهرستان رشت و شهرهای اطراف است که باید به آن توجه شود. 

راه‌اندازی ۲ خط جدید پردازش کود عالی در گیلان
به گفته استاندار گیلان، تکمیل یک سوله ۶ هزار متری نیمه کاره در کودآلی و به اتمام رساندن یک سوله بزرگ مربوط به تجهیزات زباله‌سوز سراوان از جمله اقدامات اجرایی استان گیلان است. 

عباسی از راه‌اندازی ۲ خط جدید پردازش کودآلی و تولید کمپوست در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: ظرفیت پردازش این ۲ خط جدید یک‌هزار تن‌ است که خط جدید پردازش و تفکیک زباله طبق وعده داده شده شرکت شهاب خودرو تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از آن به کود عالی تبدیل می‌شود. 

تشکیل کارگروه احیای تالاب انزلی در کشور 

وی با اشاره به تصفیه شیرابه سراوان به طور آزمایشی بیان کرد: هم اکنون سه لیتر در ثانیه، پسماند و شیرابه در سراوان به صورت آزمایشی تصفیه می‌شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه احیای تالاب انزلی و رودخانه زرجوب و گوهر رود به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور در کشور گفت: در این کارگروه تاکنون ۲ جلسه تشکیل شده که ماحصل آن آغاز طرح آبخیزداری به منظور عدم ورود رسوبات به تالاب و شناسایی منشاء آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود بوده است. 

عباسی مهم‌ترین منشاء آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را فاضلاب رشت و لاکان دانست و تصریح کرد: تا زمانی که منشاء آلودگی این دو رودخانه شناسایی نمی‌شد نمی‌توانستیم آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود را برطرف کنیم که در این خصوص امروز بعد از چندین سال تصفیه خانه لاکان رشت به بهره‌برداری رسیده و همچنین پنج هزار و ۵۰۰ تومان از طریق تهاتر نفت برای تصفیه خانه فاضلاب رشت تخصیص پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه در بدو ورود بنده به گیلان هیچ پروژه‌ای در گیلان به دلیل مطالبات فعال نبوده است، گفت: در استان گیلان ۸۵۰ پروژه نیمه تمام وجود داشته که تکمیل این تعداد پروژه نیازمند ۷۶ هزار میلیارد تومان اعتبار بوده است. 

طبق اعلام عباسی، تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه کاره ۱۰۸پروژه بوده است. 

وی با بیان اینکه نیاز و اعتبارات تعلق گرفته به استان گیلان در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: در سال گذشته یک‌هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان و در سال جدید یک‌هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به استان گیلان تخصیص یافته است. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تکمیل آزادراه رشت_قزوین و راه آهن رشت_آستارا بیان کرد: در خصوص آزادراه رشت_قزوین، ۳۵۰ میلیارد تومان و راه آهن رشت_آستارا ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده اشت.

چند صدایی در استان گیلان یک آفت است 

عباسی نظرات عده‌ای در خصوص دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات را غیرقابل قبول دانست و گفت: همواره تعامل با نمایندگان و دیگر ارگان‌های جمهوری اسلامی بسیار کارساز و مفید می‌باشد ولی تمامی انتصابات در استان گیلان با نظر خود بنده و با استفاده از نظرات کارشناسان بوده است. 

وی چند صدایی در استان گیلان را یک آفت برای این استان دانست و تصریح کرد: چند صدایی در استان گیلان به یک آفت تبدیل شده ولی اکنون تمامی ارگان‌ها در گیلان در جهت رشد و توسعه استان گیلان یک‌صدا هستند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اهتمام دولت سیزدهم در خصوص ساماندهی سایت نفتی خزر بیان کرد: سایت نفتی سردار جنگل جزو مصوبات دولت دهم بوده و حتی سکوی نفتی در آن محل احداث شده بود ولی دولت یازدهم خیلی تمایل به اجرای مصوبه دولت دهم نداشت که بسیار قابل تامل است ولی بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم جلسه‌ای با مدیر عامل شرکت سایت نفتی خزر برگزار شده است. 

عباسی با دستور به مدیران کل استان گیلان در خصوص تسریع در روند مشکلات در این استان گفت: بنده بعد از روی کار آمدن به عنوان استاندار گیلان اعلام کردم که بر روی مدیران متخلف خط قرمز خواهم کشید و این کار را هم انجام داده و برخی از مدیران کل برکنار شده و روند نظارتی در ادارات کل استان به صورت محسوس و نامحسوس در حال انجام است. 

دولت مردمی به وعده‌های خود در گیلان پایبند است

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به تمامی وعده‌های خود در استان گیلان پایبند است، افزود: بنده در استان گیلان به وعده‌های خود پایبند هستم که پل کابلی آستانه‌اشرفیه و تصفیه‌خانه لاکان رشت نمونه بارز صادق‌الوعده بودن دولت در استان گیلان است. 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنایع یکی از اولویت‌های دولت در استان گیلان است، بیان کرد: در استان گیلان ۷۹۳ واحد تولیدی نیمه کاره وجود داشته که بعد از از روی کار آمدن دولت مردمی ۱۰۵ واحد در استان گیلان فعال و برای یک‌هزار و ۲۵۶ نفر اشتغال دوباره ایجاد شده است. 

عباسی یکی از ظرفیت‌های استان گیلان را وجود معادن بیشمار در این استان دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بخش اعظمی از معادن وجود در استان گیلان با پیگیری دادگستری تعیین تکلیف شده و به مردم واگذار شده است. 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقات کیوی در استان گیلان تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک مرکز تحقیقات کیوی در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود و در هفته آینده و با حضور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، زمان صادرات کیوی تغییر خواهد کرد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.