تاریخ انتشار : دوشنبه 31 مرداد 1401 - 10:27
کد خبر : 112258

🔺ردپای تاج، ساکت و قلعه نویی در پرونده فساد فولاد مبارکه

🔺ردپای تاج، ساکت و قلعه نویی در پرونده فساد فولاد مبارکه

در روزهای اخیر، ماجرای فساد و تخلف ۹۲ هزار میلیاردی در فولاد مبارکه، حسابی نقل محافل شده که ردپای مدیران فوتبالی و باشگاه سپاهان هم در آن دیده می شود. تجارت نیوز که در گزارشی مفصل به این ماجرا پرداخته، نوشته است: سرانجام تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد مالی شرکت فولاد مبارکه به پایان

در روزهای اخیر، ماجرای فساد و تخلف ۹۲ هزار میلیاردی در فولاد مبارکه، حسابی نقل محافل شده که ردپای مدیران فوتبالی و باشگاه سپاهان هم در آن دیده می شود.

تجارت نیوز که در گزارشی مفصل به این ماجرا پرداخته، نوشته است: سرانجام تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد مالی شرکت فولاد مبارکه به پایان رسید. انتشار گزارش حدود ۳۰۰ صفحه‌ای، نشان از بروز تخلفات گسترده مالی در این شرکت در بازه زمانی مهر ۱۳۹۷ تا تیر ماه ۱۴۰۰ دارد.

ورق عرشه فولادیدر ادامه این گزارش و در بخشی که مرتبط با فوتبال و سپاهان است، پرده از یک فساد مالی در سپاهان برداشته شده. تجارت نیوز در این باره نوشته است:

باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان نیز دریافتی‌های قابل توجهی در طول سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ داشت. این شرکت فقط در یک فقره بابت تبلیغات ۳۰۰ میلیارد تومان پول به حساب این باشگاه واریز کرد. البته این پول درنهایت برای عقد قرارداد ۱۳ میلیارد تومانی با بازیکنان یا پرداخت حقوق ماهانه ۹۵ میلیون تومانی مدیرعامل (محمدرضا ساکت) هزینه شد.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد پنج بازیکن تیم سپاهان که در طول فصل گذشته روی هم ۱۳۱۷ دقیقه به زمین بازی رفته‌اند، درمجموع ۲۰ میلیارد تومانی دریافت کرده‌اند.

علاوه بر این، نام ۲۶ نفر در بین سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ در فهرست باشگاه دیده می‌شود که هیچ‌گاه به میدان مسابقه نرفته‌اند. این ماجرا زمانی اهمیت پیدا می‌کند که مشخص می‌شود این افراد ۶٫۵ میلیارد تومان دریافتی از فولاد مبارکه داشته‌اند.

حق‌الزحمه ۱۷ بازیکن این تیم نیز در فصل ۹۹-۱۴۰۰ به ۵۵ میلیارد تومان می‌رسد. یعنی این افراد برای هر دقیقه بازی بدون محاسبه سایر هزینه‌ها حدود ۱۸ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

گزارش مجلس نشان می‌دهد، امیر قلعه‌نویی که قرارداد ۲٫۵ میلیارد تومانی با این باشگاه داشت، به‌ناگاه قرارداد خود را فسخ کرد. ماجرا زمانی جالب می‌شود که پس از فسخ قرارداد، او با دریافت پنج میلیارد تومان رقم بالاتر دوباره سرمربی سپاهان می‌شود!البته تخلفات سپاهان پایان فساد فوتبالی این موضوع نیست، بلکه ردپای مهدی تاج هم در این پرونده گسترده دیده می شود.

بر اساس گزارش تجارت نیوز: مهدی تاج که اکنون نامش در بین سه کاندیدای نهایی ریاست فدراسیون فوتبال مشاهده می‌شود هم در تخلفات فولاد مبارکه بدون سهم نماند. او که در دوره پیشین ریاست خود بر فدراسیون بازنشسته بود، بعد از خروج از فدراسیون دوباره به شرکت فولاد بازگشت. اولاً این اعاده به خدمت بر خلاف نص صریح قانون بود. در ثانی آن‌طور که نمایندگان مجلس گزارش داده‌اند او همچنان در حال دریافت حقوق نجومی است.

تاج که از دوره قبلی ریاست خود بر فدراسیون قرارداد عجیب با مارک ویلموتس را بر جای گذاشت، تا شهریور ۱۴۰۰ بیش از ۹۵۰ میلیون تومان از فولاد مبارکه دریافتی داشت.

در دوره مورد بررسی عملکرد شرکت فولاد گویا سرمایه چنان بی‌ارزش بود که حتی ترخیص کالا از گمرک اهمیتی نداشت. چنانکه در یک مورد صرفاً به دلیل سهل‌انگاری در ترخیص فولاد مبارکه متحمل زیان ۶۳۸ میلیارد تومانی شد!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.