تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 8:45
کد خبر : 111929

🔺نماینده بندرانزلی خبر داد؛ ◀️لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی از سوی مجمع تشخیص رد شد

🔺نماینده بندرانزلی خبر داد؛  ◀️لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی از سوی مجمع تشخیص رد شد

👈 احمد دنیامالی، نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی از رد لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد. 👈 هیئت عالی نظارت مجمع عصر روز شنبه ۲۲مرداد ۱۴۰۱ به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی

👈 احمد دنیامالی، نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی از رد لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

👈 هیئت عالی نظارت مجمع عصر روز شنبه ۲۲مرداد ۱۴۰۱ به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی کرد.

👈 این مصوبه مجلس پیش‌تر توسط هیئت عالی نظارت مجمع، مغایر بندهای ۱۱ و ۱۷ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شناخته شده بود که با اصلاحاتی در عنوان و متن برای تامین نظر شورای نگهبان مجددا در مجلس تصویب شد که هیئت عالی نظارت مجمع تغییرات و تبصره‌های مصوبه جدید را مورد بررسی قرار داد.

👈 در پایان این جلسه، اعضای هیئت عالی نظارت با استماع نظر کارشناسان و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاونان وی و بحث و بررسی همه ابعاد و جوانب مساله چنین جمع بندی کردند که: با وجود اصلاحیه اخیر مجلس، ایرادات هیئت عالی نظارت به قوت خود باقی است و مصوبه جدید با موارد دیگری از سیاست‌های کلی از جمله (بند۱۰ و ۲۵)سیاست‌های کلی نظام اداری و (بند۹) سیاست‌های کلی قانون‌گذاری و (بند۱۹) سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایر است.

👈 در این جلسه سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد به همراه جمعی از معاونان خود، گزارشی از وضعیت مناطق آزاد و عملکرد و موانع و فرصت‌های این مناطق ارائه کرد و اعضای مجمع بر رعایت سیاست‌های کلی و قانون‌گذاری شفاف بر پایه اهداف اصلی تاسیس و توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کردند.

👈 گفتنی است پیش از این طرح الحاق فرودگاه رشت، شهرک صنعتی سپیدرود، شهرک صنعتی خمیران انزلی، شهرک صنعتی ضیابر صومعه سرا و ۲۳ روستا به منطقه آزاد انزلی به تصویب مجلس رسیده بود که با رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان، این مصوبه در مجمع تشخیص مصلت نظام مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت رد شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.