تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 11:15
کد خبر : 111781

🔺شلیک به وکیل دادگستری مقابل چشم همسر و فرزند | پای یک پرونده اقتصادی در میان است

🔺شلیک به وکیل دادگستری مقابل چشم همسر و فرزند | پای یک پرونده اقتصادی در میان است

به نقل از همشهری، این وکیل جوان ۳۳ساله که محمودرضا جعفرآقائی نام داشت ساعت یک بامداد دوشنبه ۱۷ مرداد همراه همسر و پسر ۵ساله‌اش پس از پیاده شدن از خودروی پژو ۲۰۶سفیدرنگش، قصد ورود به خانه‌اش را داشت؛ اما درست در همان لحظات مرد ناشناسی که مسلح به سلاح کمری بود خود را به وکیل

به نقل از همشهری، این وکیل جوان ۳۳ساله که محمودرضا جعفرآقائی نام داشت ساعت یک بامداد دوشنبه ۱۷ مرداد همراه همسر و پسر ۵ساله‌اش پس از پیاده شدن از خودروی پژو ۲۰۶سفیدرنگش، قصد ورود به خانه‌اش را داشت؛ اما درست در همان لحظات مرد ناشناسی که مسلح به سلاح کمری بود خود را به وکیل جوان رساند و با شلیک چندین گلوله او را مجروح کرد و گریخت.

این حادثه هولناک در شرایطی اتفاق افتاد که همسر و فرزند خردسال وکیل جوان شاهد این صحنه بودند و وحشت زده با داد و فریاد از مردم درخواست کمک می‌کردند. لحظاتی از این تیراندازی خونین می‌گذشت که با کمک ساکنان محله جوان مجروح به مرکز درمانی منتقل و تلاش‌ها برای نجات او از مرگ آغاز شد. گلوله‌های متعددی به وکیل جوان اصابت کرده و او دچار خونریزی شدیدی شده بود.

پزشکان ابتدا تلاش کردند خونریزی را کنترل کنند اما شرایط هر لحظه وخیم‌تر می‌شد تا اینکه چند ساعت بعد سرانجام جوان مجروح به‌دلیل شدت جراحات وارده روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. به‌دنبال قتل وکیل جوان تحقیقات پلیس برای روشن شدن پشت پرده این جنایت و دستگیری قاتل آغاز شد. هنوز معلوم نبود که قتل این وکیل با چه انگیزه‌ای اتفاق افتاده است؛ اما شغل او ماجرا را حساس‌تر می‌کرد و ممکن بود کشمکش در پرونده‌های قضایی زمینه‌ساز قتل این وکیل شده باشد. کارآگاهان پلیس در جریان تجسس‌های خود به اطلاعاتی دست یافتند که از دست داشتن مردی در قتل این وکیل حکایت داشت.

در این شرایط بود که آنها در عملیاتی ضربتی این مظنون را دستگیر کردند. حجت‌الاسلام رضی پارسا منش، دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با تأیید این خبر گفت: پس از وقوع این جنایت دستورات قضایی لازم در این خصوص صادر شد و با تلاش مأموران پلیس آگاهی در کمتر از ۱۲ساعت یک مظنون در این خصوص دستگیر شد. او ادامه داد: هم‌اکنون این مظنون در بازداشت به سر می‌برد و بازجویی‌ها از او برای روشن شدن حقیقت ادامه دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که فرد یا افراد دیگری نیز در این جنایت دخیل باشند که تحقیقات تخصصی در این خصوص ادامه دارد.

در پی این حادثه، جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) طی تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود تسریع رسیدگی در این پرونده جنایی را خواستار شد.
کوشا همچنین طی تماس تلفنی با پدر مقتول ضمن ابراز همدردی با او، حمایت کامل اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری از خانواده این وکیل را اعلام کرد.
سجاد شکوری‌راد، دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز درباره این حادثه گفت: مقتول به همراه وکیلی دیگـــــر به طور مشترک در پرونده‌ای اقتصادی در حال انجام وظیفه بودند.
موکل پرونده از ماه قبل در بازداشت به سر برده و به تازگی در خصوص ایشان کیفرخواست صادر شده است. یکی از وکلای دادگستری که در پرونده مذکور با مقتول همکاری می‌کرده است نیز در معرض تهدید جدی و خطر قرار دارد و پیش‌تر موضوع را به مقامات امنیتی و قضایی منعکس کرده بود.
این وکیل دادگستری درباره پیگیری‌های کانون وکلای مرکز گفت: کمیسیون حمایت این کانون به محض اطلاع موضوع را در دستور کار قـرار داده و بزودی اقدامات اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.