تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تیر 1401 - 0:42
کد خبر : 110926

پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران

پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در آیین پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران گفت: باتوجه به اینکه لاهیجان جایگاه نخست کشت چای در ایران را دارد و موزه تخصصی و تاریخی «چای» و آرامگاه «کاشف‌السلطنه» بنیان‌گذار صنعت چای ایران در این شهرستان قرار دارد باعث شد تا این شهرستان به عنوان

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در آیین پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران گفت: باتوجه به اینکه لاهیجان جایگاه نخست کشت چای در ایران را دارد و موزه تخصصی و تاریخی «چای» و آرامگاه «کاشف‌السلطنه» بنیان‌گذار صنعت چای ایران در این شهرستان قرار دارد باعث شد تا این شهرستان به عنوان پایتخت چای ایران ثبت شود.
دکتر حجت الله ایوبی افزود: هم اکنون که انتخاب لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران انتخاب شد می‌تواند با شهر‌های فعال چای در سایر کشور‌ها ارتباط برقرار کرده و دیپلماسی شهری از مسیر چای را توسعه دهد.
استاندار گیلان هم در این مراسم به گسترش تولید محصول چای در شهرستان‌های مختلف گیلان اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی چای بنام لاهیجان پایتخت چای کشور که تولید این طلای سبز از این شهر در گیلان آغاز شده، موجبات تحول و شکوفایی اقتصاد گردشگری و اقتصادی کشاورزی گیلان را فراهم می‌آورد.
دکتر اسدالله عباسی افزود: تقویت و حمایت از ظرفیت‌های کشاورزی و کشاورزی گیلان برای رسیدن به نقطه مطلوب از سوی دولت سیزدهم در دستور کار است.
رضا زنده دل شهردار لاهیجان هم در این مراسم گفت: با انتخاب لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران، این شهر آمادگی برگزاری جشنواره‌های بین المللی در راستای پیشبرد صنعت، اقتصاد و توسعه شهر را دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.