تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 0:07
کد خبر : 110235

🔺نشست استاندار گیلان، با فعالان سیاسی استان

🔺نشست استاندار گیلان،  با فعالان سیاسی استان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست با اعضای خانه احزاب استان با تصریح اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کنم، اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به احزاب، مثبت و سازنده است و از نظرات آنان بهره می‌گیرد. وی بررسی موضوعات استان در ابعاد مختلف از سوی احزاب همراه با ارائه راهکار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست با اعضای خانه احزاب استان با تصریح اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کنم، اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به احزاب، مثبت و سازنده است و از نظرات آنان بهره می‌گیرد.

وی بررسی موضوعات استان در ابعاد مختلف از سوی احزاب همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد عملی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از همه نظرات که به پیشرفت و توسعه گیلان عزیز کمک کند، استفاده می کنیم.

استاندار گیلان احزابی که در چارچوب قانون فعالیت دارند را معتقد به انقلاب و پایبند به آرمان‌ها و ارزش‌های آن عنوان و اضافه کرد: از همه ظرفیت‌ها برای تعالی استان بهره می گیرم البته تغییراتی که در بخش‌های مختلف مدیریتی روی داده، امری طبیعی است.

وی ادامه داد: رأی مردم به دولت جدید، به معنای آنست که خواستار تغییر از شرایط موجود به سوی شرایط مطلوب بوده و هستند و همه ما وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم.

وی هم افزایی و همکاری همگان با وجود سلایق و نگاه‌های متفاوت با هدف پیشرفت و گره‌گشایی از مشکلات استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: منابع انسانی یکی از ظرفیت‌های گیلان است که باید از آنها در ابعاد استانی، ملی و حتی فراملی در جهت رشد استان بهره گرفت.

دکتر عباسی با یادآوری شرایط گیلان در دوران عهده‌گیری مسئولیت مدیریت عالی استان، کار و تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم مطابق با برنامه را رویکرد خود عنوان کرد.

استاندار گیلان همچنین به سفر رئیس جمهوری در بهمن ماه سال گذشته اشاره و آن را برای استان، جذب اعتبار و تکمیل پروژه های زیرساختی اثرگذار ذکر کرد.

وی با بیان اینکه باید موفقیت دولت برای رفع مشکلات کشور و فراهم سازی رفاه مردم خواسته و مورد اهتمام همگان باشد، افزود: این رویکرد، نگاهی زیبا برای تعالی ایران است و سنگ اندازی در مسیر پیشرفت، مانعی در مسیر قطاری که به حرکت درآمده، ایجاد نمی‌کند.

دکتر عباسی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کنم، گفت: چنانچه ایرادی نسبت به عملکرد مدیری گزارش شود، چشم‌پوشی نمی‌کنم و با مدیریت تحول‌گرا نسبت به اصلاح مشکل اقدام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه با داشتن برنامه برای ایجاد تحول در استان فعالیت می کنم، سوابق تقنینی و مشاوره ای خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگرچه برای پیشرفت گیلان اتاق فکر دارم با این‌وجود؛ پذیرای نگاه‌های خیرخواهانه با هر نگرش سیاسی هستم.

دکتر عباسی وحدت در جهت رشد و توسعه گیلان را از الزامات خواند و مدیریت آب زراعی، آزادسازی سواحل از تصرفات، طرح های سالم سازی سواحل و پسماند را از موضوعاتی عنوان کرد که در مورد آنها، اندیشه شده است.

وی با بیان اینکه قبلا با زمان حاضر کمی تفاوت کرده، افزود: طی دو تا سه ماه آینده قطعاً فرق خواهد کرد؛ تبدیل شیرابه‌ها به آب ، به صورت آزمایشی آغاز شده تا روند تسریع شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه آلودگی‌های ورودی به زرجوب و گوهررود در بالادست در حال قطع شدن است، گفت: برای تصفیه خانه زندان لاکان، اعتبار درنظرگرفته شده و درخصوص فاضلاب رشت نیز اقدامات به صورت عملیاتی درحال اجراست.

وی با اشاره به برگزاری نشست با معاون اجرایی رئیس جمهوری در آینده ای نزدیک افزود: موضوع تالاب انزلی، رها نشده بلکه سفیر ژاپن را فراخواندیم و درخصوص بدقولی ۱۰ ساله آنان و عدم اجرای تعهدات، اعتراض کردیم.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه پیشتر از ۱۲ میلیون تن آرد تولید شده، شش میلیون تن به نانوایی‌ها داده می شد، گفت: با توزیع عادلانه یارانه‌ها و مردمی کردن اقتصاد به دنبال جلوگیری از فساد هستیم.

دکتر عباسی با بیان اینکه توزیع عادلانه آرد به صورت آزمونه در برخی استان‌ها آغاز شده و نواقص آن برطرف می‌شود، گفت: اقتصاد یارانه‌ای به سبک گذشته باید اصلاح گردد و هرچه زودتر اجرایی شود چراکه به نفع مردم و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آرد ماکارونی از مرغوب‌ترین آردهای تولیدی است، اظهار کرد: ماکارونی‌های تولیدی از یارانه ایرانیان، در ویترین فروشگاه‌های کشورهای منطقه عرضه می‌شد که جای سوال دارد.

وی درخصوص اجرای بازنگری طرح هادی روستایی نیز گفت: ۶۵۰ روستای گیلان دارای طرح هادی هستند که از ۱۰ سال گذشته باید بازنگری شود اما بدان معنا نیست که در این راستا به بومیان منطقه توجهی صورت نگیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه درخصوص ویلاسازی برای غیربومی‌ها سخت‌گیری خواهد شد، افزود: البته برخی با استفاده از نام بومیان منطقه برای ورود غیربومی‌ها تلاش می‌کنند که از این دست اقدامات، جلوگیری به عمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه به برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای تخریب بنا  قبل از ورود دستگاه‌های نظارتی از سوی فرمانداران و بخشداران هشدار داده شده، افزود: اگر ردپایی از تخلف دهیاران، بخشداران و شهرداران مشاهده شود؛ باید خسارت‌های وارده از آنان نیز دریافت گردد.

استاندار گیلان نظارت بر امور مدیریتی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: تلاش ما براین است تا در بخش مدیریتی از نیروهای بومی استفاده شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری کریدور شمال جنوب با افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال‌جاری، افزود: شروع عملیات اجرایی خط آهن رشت-آستارا هم در مراحل پایانی مذاکرات و انعقاد قرارداد است.

دکتر عباسی با اشاره به بهره‌برداری از بیمارستان تأمین اجتماعی لنگرود تا هفته دولت امسال، گفت: در تلاشیم تا بیمارستان تأمین اجتماعی دیگری در منطقه تالش احداث شود.

وی کارگران را نقش‌آفرینان عرصه تولید دانست و بر ضرورت حمایت مؤثر از این قشر تأکید کرد و افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذاران رویکرد جدیدی آغاز شده و با راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد کسب و کار، اهتمام جدی در این راستا وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی اشاره و خاطرنشان کرد: مالیات حق مردم است و باید در سبد سرمایه‌ای آنان قرار گیرد و این به معنای سخت‌گیری برای کسب و کار نیست.

وی به حضور خود در دانشگاه و گفت‌وگو با دانشجویان طی مقاطع مختلف اشاره و اعلام آمادگی کرد تا در برهه‌های مختلف در جمع‌های دانشجویی حاضر شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه براساس حمایت‌های صورت گرفته دو تیم فوتبال استان ارتقاء جایگاه پیدا کرده اند، گفت: از تیم های داماش و سپیدرود نیز حمایت‌هایی صورت گرفته و امیدواریم با رفع مشکلات درون باشگاهی، شاهد توفیقات این دو تیم پرطرفدار گیلانی باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با استمرار این نشست‌ها و هم‌اندیشی در موضوعات مختلف، شاهد توسعه و پیشرفت گیلان سربلند باشیم.

در این نشست رضا مهدی رئیس دوره ای خانه احزاب گیلان، سهیلا مدارایی دبیرکل حزب مشارکت‌های مردمی استان، وحید مهدوی دبیر حزب جامعه اسلامی کارمندان، حجت الاسلام احمد محبی شولمی دبیرکل حزب وحدت اسلامی، غلامرضا خوالگر نماینده حزب خانه کارگر استان، سید مجتبی مهدوی دبیر حزب جمعیت جوانان، افشار محمدیان نماینده انجمن مدرسین دانشگاه، کیوان حسن‌پور دبیر حزب جامعه اسلامی ورزشکاران، سعید آقایی دبیر حزب آزادی گیلان، کمال لشکری دبیر حزب مردمسالاری، محرم دهقان نماینده حزب جامعه اسلامی مهندسین و اسماعیل محمدی‌خواه دبیر حزب کارگزاران سازندگی به بیان  دیدگاه های خود در خصوص خشکسالی در گیلان، توجه ویژه به منطقه آزاد انزلی، کریدور نستراک(شمال – جنوب)، طرح هادی و کاداستر در روستاهای استان، توجه به فعالیتهای ورزشی در استان، ارائه مشکلات دانشگاه گیلان بعنوان بزرگترین دانشگاه شمال کشور، توجه به بزرگترین سرمایه گیلان که منابع انسانی گیلانیهاست، جلوگیری از روند کاهشی حضور مردم در انتخابات ها مانند دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری، ارتباط مستمر و موثر با احزاب و استفاده از تجارب آنها و … پرداختند

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.