تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 10:21
کد خبر : 109524

اعتبارات رودخانه های زرجوب و گوهررود به درستی هزینه نشد

اعتبارات رودخانه های زرجوب و گوهررود به درستی هزینه نشد

رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: سالیان گذشته اعتبارات زیادی به رودخانه های زرحوب و گوهررود اختصاص داده شد که در محل های مناسب هزینه نشده و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند. حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در بازدید از رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت و در نشستی در این ارتباط

رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: سالیان گذشته اعتبارات زیادی به رودخانه های زرحوب و گوهررود اختصاص داده شد که در محل های مناسب هزینه نشده و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در بازدید از رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت و در نشستی در این ارتباط در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اظهار داشت: با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم ایستادگی خواهم کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نارسایی های جسمی و بیماری های گوارشی در گیلان به دلیل آلودگی فاضلاب های استان و وضعیت رودخانه های آن است، افزود: سال های گذشته اعتبارات زیادی در این ارتباط به گیلان اختصاص داده شده که متاسفانه در محل های مناسب هزینه نشده و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

خلیلی با انتقاد از ساخت و سازهای زیاد در بستر رودخانه های استان گیلان اظهار داشت: مسئولان و مدیران استانی باید هرچه زودتر نسبت به اختصاص محل سکونت مناسب برای این خانوارها اقدام کرده و آنان را به محل مناسبی انتقال دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه امروزه یکی از آسیب های نظام اجتماعی، آسیب های محیط زیستی و بهداشت عمومی است، گفت: پساب ها و فاضلاب ها اعم از خانگی و صنعتی و بیمارستانی از دلایل آلودگی رودخانه های استان گیلان است.

احمد آقایی فاضلاب ها و پساب ها را تهدیدی برای بهداشت محیط زیست و  تهدیدی برای زیست بوم استان گیلان عنوان کرد و افزود: به لحاظ قانونی نیز آلوده کردن محیط زیست جرم انگاری شده و در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای کسانی که محیط زیست و بهداشت عمومی را به مخاطره بیندازند یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

وی به واحد ها و کارگاه های تولیدی توصیه کرد تا هرچه سریع تر نسبت به تصفیه فاضلاب خود اقدام کنند در غیر این صورت برای چنین ترک فعلی بر اساس قانون، مجازات خواهند شد.

رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت ازشریان‌های اصلی شهر رشت هستند که به تالاب انزلی منتهی می‌شوند. این دو رود که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند؛ امروز به کانال انتقال فاضلاب تبدیل شده‌ و غرق در آلودگی است و به عنوان معضلی زیست محیطی، نگرانی اجتماعی را دامن زده اند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.