تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 17:02
کد خبر : 109405

شهروندان گیلانی حریق ناشی از اتصالی برق را جدی بگیرند

شهروندان گیلانی حریق ناشی از اتصالی برق را جدی بگیرند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت حریق ناشی از اتصالات برق را یکی از عوامل اصلی اتش سوزی به خصوص در فصل گرما عنوان کرد و از شهروندان خواست تا سیم‌کشی برق اماکن مختلف از جمله منازل مسکونی را هر سال حداقل ۲ مرتبه توسط افراد متخصص مورد بازدید قرار دهند. شهرام مومنی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت حریق ناشی از اتصالات برق را یکی از عوامل اصلی اتش سوزی به خصوص در فصل گرما عنوان کرد و از شهروندان خواست تا سیم‌کشی برق اماکن مختلف از جمله منازل مسکونی را هر سال حداقل ۲ مرتبه توسط افراد متخصص مورد بازدید قرار دهند.

شهرام مومنی روز سه‌شنبه  با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش گسترده مصرف برق اظهار داشت: بازدید سیستم داخلی اماکن مختلف از جمله واحدهای مسکونی و تجاری بر عهده اداره برق نیست این واحدها باید توسط مالکان مورد بازید قرار گیرد بنابراین توصیه می‌شود که سالی ۲ بار یا حداقل یک بار در سال این بازدیدها انجام شود.

وی افزود: در فصل گرما به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، فشار مضاعف بر سیستم برق وارد می‌شود بنابراین ضروریست تا بازدیدها از سامانه سیم‌کشی برق با دقت توسط افراد مجرب انجام گیرید و از دستکاری این سامانه‌ها توسط توسط افراد غیرمتخصص باید خودداری شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان و وجود سقف‌های شیروانی و احتمال خوردگی سیم‌های برق توسط حیوانات بازدید از سیستم‌های سیم کشی برق ضرورت دارد.

مومنی اظهار داشت: استفاده از فیوز برق استاندارد برای پیشگیری از حریق در ساختمان‌ها اهمیت بسزایی دارد ضمن اینکه از انبار کردن وسایل اضافی در پشت بام به ویژه بر روی سیم‌ های حامل جریان برق و جعبه­ های تقسیم نیز باید خودداری شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از دستگاه خاموش کننده­ دستی مناسب در اماکن افزود: استفاده از دستگاه­‌های محافظ برای لوازم الکتریکی به­ منظور جلوگیری از نوسانات ناگهانی برق شهر ضرورت دارد.

فرسودگی سامانه سیم‌کشی برق بیشترین علت آتش ­سوزی‌ها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در ادامه با اشاره به فصل گرما و با بیان اینکه بیشترین حریق حوادث نیز در این ایام مربوط به سامانه سیم‌کشی برق است، اظهار داشت: ۲ ماه گذشته فروردین و اردیبهشت ۸۴۱ مورد حریق و حادثه در شهر رشت اتفاق افتاد از این تعداد ۸۹ مورد حریق‌های مسکونی و ۲۱ مورد تجاری گزارش شده‌است که ۳۰ درصد حریق های واحدهای مسکونی و تجاری مربوط به سیم کشی برق بود.

مومنی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان از آب برای خاموش کردن آتش­ سوزی اتصالات برقی استفاده نشود، افزود: با رعایت اصول ایمنی می‌توان از بروز آتش­ سوزی‌ها و حوادث جلوگیری کرد بنابراین تصیه‌های ایمنی باید جدی گرفته شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.