تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1395 - 12:00
کد خبر : 1072

تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در رشت

تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در رشت

جارستان- سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت از تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در این شهر خبر داد. به گزارش فارس، علیرضا حاجی‌پور در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان پسماند اظهار کرد: سازمان پسماند عملیاتی و اجرایی بوده و پرسنل آن در شهر در حال چرخش و نظارت است. وی اهداف سازمان پسماند

جارستان- سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت از تولید روزانه ۵۰۰ تن زباله در این شهر خبر داد.

به گزارش فارس، علیرضا حاجی‌پور در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان پسماند اظهار کرد: سازمان پسماند عملیاتی و اجرایی بوده و پرسنل آن در شهر در حال چرخش و نظارت است.

وی اهداف سازمان پسماند را جمع‌آوری زباله، رفت و روب شهر و چگونگی امحای آن و برگشت به محیط عنوان کرد و افزود: در راستای اهداف سازمان پسماند بازنگری در بحث قراردادهای جمع‌آوری زباله صورت گرفته است.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت مکانیزه کردن رفت و روب شهر را از جمله قرارداد جدید این نهاد ذکر کرد و گفت: از اول مهر ماه امسال ماشین‌های مکانیزه برای جمع‌آوری زباله‌های خشک در رشت فعال می‌شوند.

وی از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در محلات رشت خبر داد و گفت: طرح تفکیک از ۷۰ درصد کنونی به ۸۵ درصد محلات در سال جاری می‌رسد.

حاجی‌پور مشارکت مردم در جمع‌آوری زباله‌های خشک را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در بحث تفکیک زباله زیر ۱۰ درصد است که انتظار همراهی بیشتر در اجرای بهتر این طرح می‌رود.

وی به برنامه‌های آموزشی سازمان پسماند در زمینه اجرای طرح تفکیک زباله عنوان کرد و یادآور شد: آموزش چهره به چهره خانوارها در زمینه پسماند و تولید ویژه برنامه‌های اموزشی در رسانه ملی از جمله برنامه‌های سازمان است.

این مسؤول نقاشی دیواری، بازی‌های فکری و سرگرمی نظیر شهر پاکیزه، تفکیک زباله و… را از دیگر برنامه‌های آموزشی سازما پسماند برای فرهنگ‌سازی طرح تفکیک بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۵۰۰ تن زباله در رشت تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این میزان تولید زباله از شهرهایی مانند اصفهان نیز بیشتر است و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

حاجی‌پور درباره ساماندهی گاری‌چی‌ها نیز اظهار کرد: برای ساماندهی گاری‌چی‌ها به ایستگاه‌های ثابت هدایت می‌شوند.

وی به وضعیت زباله سراوان اشاره کرد و یادآور شد: مسیر دفن زباله در سراوان به طرف خوبی هدایت می‌شود و در آینده شاهد معضلات کمتری در این زمینه خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت راه‌اندازی زباله‌سوز را در برطرف کردن معضل زباله سراوان مهم دانست و خاطرنشان کرد: شهردار و مسؤولان مربوطه در حال پیگیر این موضوع هستند و با احداث کارخانه زباله‌سوز معضل دفن زباله در سراوان برطرف می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.