تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 17:03
کد خبر : 107125

مدیر منطقه یک شهرداری رشت در گزارش عملکرد صد روزه خود مطرح کرد: – افتتاح فاز دوم پارک گیلانه – رشد ۳۴ درصدی درآمدی منطقه در صد روز اخیر نسبت به سال گذشته

مدیر منطقه یک شهرداری رشت در گزارش عملکرد صد روزه خود مطرح کرد: – افتتاح فاز دوم پارک گیلانه – رشد ۳۴ درصدی درآمدی منطقه در صد روز اخیر نسبت به سال گذشته

جارستان؛مدیر منطقه یک شهرداری رشت در ارائه گزارش عملکرد صد روزه، مجموعه فعالیت های این منطقه را در حوزه های خدمات شهری، فنی و شهرسازی، عمران و بودجه تشریح کرد. به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – باقر قنبری افتتاح فاز دوم پارک گیلانه را مهمترین پروژه عمرانی منطقه

جارستان؛مدیر منطقه یک شهرداری رشت در ارائه گزارش عملکرد صد روزه، مجموعه فعالیت های این منطقه را در حوزه های خدمات شهری، فنی و شهرسازی، عمران و بودجه تشریح کرد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – باقر قنبری افتتاح فاز دوم پارک گیلانه را مهمترین پروژه عمرانی منطقه یک در صد روز گذشته عنوان کرد و گفت: وجود پارکها و فضای سبز در محله‌ها به عنوان یکی از اساسی‌ترین عوامل پایداری و توسعه حیات طبیعی و انسانی در شهرنشینی امروز به شمار می‌رود، از این رو پارک گیلانه حاشیه رودخانه  زرجوب از انتهای خیابان ۱۶۶ تا پل توحید جهت رفاه حال شهروندان ناحیه یک این منطقه امری ضروری به نظر می رسید که در طی این صد روز تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر منطقه یک شهرداری رشت در ادامه تشریح مباحث عمرانی اظهار کرد: در مباحث پیاده رو سازی نیز نسبت به ترمیم پیاده رو، جداول در سطح سه ناحیه اقدام گردیده است که از مهمترین آنها می توان به پیاده رو بیستون جنب موزه و چهاراه گلسار تا بلوار سمیه و … اشاره کرد.

وی افزود: در مباحث ترافیکی هم رنگ آمیزی تابلو، علائم ترافیکی، تعویض تابلو، علائم مستهلک، ترمیم سرعتکاه آسفالته، رنگ آمیزی به متراژ ۹۰۰ متر مربع صورت پذیرفته است.

قنبری در خصوص روکش آسفالت هم با اشاره به فعالیت سه پیمانکار اذعان داشت: ترمیم نوار حفاری ، روکش ، زیرسازی و آسفالت خیابانها و معابر منطقه در دست اقدام و اجرا است.

مدیر منطقه یک شهرداری رشت با اشاره به لزوم شناسایی مشکلات و رفع نواقص پارکها تصریح کرد: کاشت گلهای فصلی پائیزه و بهاره، کاشت پیاز لاله به تعداد ۴ هزار عدد، درختکاری سطح معابر، هرس درختان معابر سطح منطقه و قطع درختان خطرآفرین از اهم برنامه های کاری خدمات شهری منطقه می باشد.

قنبری با اشاره به برنامه ریزی محله به محله جهت شناسایی معضلات و مشکلات موجود در هر محله خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بر فعالیتهای شرکت های رفت و روب و فضای سبز جهت ارائه هر چه بهتر خدمات و برگزاری جلسات هفتگی با حضور ناظرین مربوطه و نماینده شرکتها در محل معاونت خدمات شهری منطقه، تشکیل تیم واحد تخلفات در هر ناحیه جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت روزانه، رفع آبگرفتگی معابر و پیگیری معضلات و مشکلات موجود از طریق تشکیل تیمهای فنی و بازدید از نقاط آبگیر، شناسایی کوچه های فاقد نام، ‌اجرای پروژه‌های روشنایی، فضای سبز، خرید مخزن زباله و جانمایی در مناطق کم برخوردار و … از دیگر برنامه های این منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد نهضت آسفالت در مجموعه مدیریت شهری افزود: شهرداری منطقه یک به تبعیت از شهرداری مرکز در حوزه آسفالت در طی صد روز اخیر اقدام به آسفالت بلوار شمسی پور تا میدان جهاد، بلوار شهید رجایی، سیاه اسطلخ، رشتیان، فرهنگیان، خیابان ۱۳ آبان و بعثت، خیابانهای فلاحتی و ۱۷ شهریور، بلوار معلم و ..‌. نموده است.

مدیر منطقه یک شهرداری رشت در ارائه گزارشی از حوزه فنی و شهرسازی اذعان داشت: طی صد روز گذشته تعداد ۲۴۸ فقره پرونده ‌گواهی عدم خلاف در منطقه یک صادر گردیده است.  همچنین در راستای مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه جلوگیری از تخلفات ساختمانی ۳۴۵ پرونده به کمیسیون ماده صد ارسال شد.

قنبری با تاکید بر صدور ۱۲۵ پروانه ساخت  در صد روز اخیر یادآور شد: در این مدت ۱۳۰ پرونده عدم خلاف و ۱۴۵ پرونده پایان کار برای ساختمانهای ساخته شده در این منطقه صادر شد.

وی در پایان از رشد ۳۴ درصدی وصولی صد روزه نسبت به بودجه خبر داد و افزود: رقم بودجه در صد روز ۱۱۶ میلیارد تومان بوده که با تلاش شبانه روزی همکاران در منطقه بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان معادل ۳۴ درصد مازاد بر بودجه وصول گردید و با برنامه ریزی صورت گرفته این روند صعودی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.