تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 11:25
کد خبر : 106943

اورژانس جدید مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت افتتاح شد

اورژانس جدید مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت افتتاح شد

جارستان : به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بخش توسعه مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت ” اورژانس جدید” امروز چهارشنبه با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد.  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در حاشیه افتتاح این بخش به خبرنگار ایرنا گفت: بخش توسعه مرکز

جارستان : به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بخش توسعه مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت ” اورژانس جدید” امروز چهارشنبه با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در حاشیه افتتاح این بخش به خبرنگار ایرنا گفت: بخش توسعه مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت شامل سه هزار و ٢٠٠ مترمربع احداث ساختمان و ٩٠٠ مترمربع محوطه سازی و دیوار کشی است.

دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه بخش توسعه مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت در سه طبقه بهره برداری شد اظهار داشت: همکف شامل تریاژ قلب، طبقه اول بخش بستری اورژانس با ١٣ تخت، بخش سی سی یو زنان با ۱۵ تخت و طبقه دوم شامل سی سی یو مردان با ١٧ تخت به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: برای افتتاح بخش توسعه مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت ” اورژانس جدید” در مجموع ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار داشت: با افتتاح ۵۶ تخت ویژه در بهره برداری از بخش توسعه مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت تعداد تخت های ویژه این مرکز به نزدیک ١٧٠ تخت رسید.

وی با تشریح خدمات مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت خاطر نشان کرد: در این مرکز علاوه بر خدمات به بیماران قلبی شهرستان های مختلف گیلان به استان های همجوار شامل غرب مازندران، اردبیل و زنجان نیز خدمات ارایه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان افزود: ماهانه به طور میانگین ٧٠ عمل قلب باز، ۱۵۰ آنژیوپلاستی و روزانه ۷۰ اسکن قلب در مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت رشت انجام می شود که نمونه ای از خدمات این مرکز است.

افزون بر ۳۵ بیمارستان دولتی و عیردولتی در استان گیلان فعال است.

بر اساس آخرین آمار، حدود ٢ هزار و ۶۰۰ تخت در سیستم دانشگاهی “ بیمارستان های دولتی” و یک هزار و ٣٠٠ تخت در بخش خصوصی و غیر دانشگاهی در استان گیلان  فعال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.