تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 11:18
کد خبر : 106691

رئیس جمهور: امروز نیازمند سلامت نظام اداری هستیم/ پسماند یک مسئول رسمی داشته باشد

رئیس جمهور: امروز نیازمند سلامت نظام اداری هستیم/ پسماند یک مسئول رسمی داشته باشد

جارستان : رئیس جمهور، با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سلامت نظام اداری هستیم، گفت: سلامت نظام اداری یک ضرورت در مدیریت در نظم دینی است. به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان گیلان، مدیریت در نظام دینی را متفاوت از مدیریت در سایر نظام های

جارستان : رئیس جمهور، با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سلامت نظام اداری هستیم، گفت: سلامت نظام اداری یک ضرورت در مدیریت در نظم دینی است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان گیلان، مدیریت در نظام دینی را متفاوت از مدیریت در سایر نظام های مدیریتی دانست و اظهار کرد: اولین تفاوت مدیریت در نظام دینی این است که مدیر قبل از هر کسی خودش را در محضر خدا می بیند.

وی با بیان اینکه مدیر در نظام دینی قبل از سلسله مراتب اداری پاسخگوی خدا، پاسخگوی مردم و پاسخگوی ارباب رجوع است، افزود: مدیر در نظام دینی در آشکار و پنهان موظف به قانون و اخلاق بوده و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها عدالت را سرلوحه خویش قرار می دهد.

رئیس جمهور، خودکنترلی را کارآمدترین نظام مدیریتی دانست و تصریح کرد: مشتری مداری باید در نظام مدیریتی ما وجود داشته باشند و براساس نظام تربیتی اسلام باید مردم را دوست داشته باشیم و نسبت به مرد محبت بورزیم.

رئیسی، دگرخواهی در پرتو خداخواهی را سیره اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: در سیره علما و صلحا و شهدا و امام و رهبری ما نیز توجه به دیگران برای خدا اصل است.

وی از مدیران خواست نسبت به همکاران زیردست خود اعتماد و نظارت داشته باشند و یادآور شد: نظارت برای تداوم اعتماد بوده و می توان نسبت به اصلاح خطا و لغزش اقدام سریع کرد لذا امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سلامت نظام اداری هستیم و سلامت نظام اداری یک ضرورت در مدیریت در نظم دینی است.

رئیس جمهور، با بیان اینکه مردم از دولت و حاکمیت انتظار روابط ناسالم را ندارند، گفت: روابط ناسالم سیستم اداری را در نظر مردم بد جلوه می دهد و به اعتماد آنان آسیب می زند لذا نظام اداری باید از ناکارآمدی، روابط ناسالم، پارتی بازی، ناحق کردن حق، رشوه گرفتن، تقدم افراد ناصالح بر افراد صالح و… اجتناب کند و این امر بخشنامه ای نیست و باید کارآمدی با عمل و اجرا در نظر مردم جلوه کند.

وی تقدیم هشت هزار شهید استان گیلان را بسیار مسئولیت آور دانست و اضافه کرد: از همه مدیران می خواهم حرکتی درخور و مناسب برای ادای مسئولیت ها داشته باشند.

رئیسی از مردم گیلان در همراهی با واکسیناسیون عمومی قدردانی کرد و ادامه داد: از مسئولان می خواهیم بازنگاهی به کارهای انجام شده و کارهای آتی در دستور کار داشته باشند و عقب ماندگی ها را با تلاش مضاعف جبران کنند.

وی با اشاره به کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل گیلان، اضافه کرد: واحدهای صنعتی که کارهای زیربنایی آنها انجام شده و فقط اشکالاتی در خط تولید دارند و تعطیل و نیمه تعطیل هستند باید برای رونق تولید و اشتغال دوباره به خط تولید بازگردند. بانک ها نیز یا واحدهای تولیدی تحت مالکیت خود را اداره و یا واگذار کنند.

رئیس جمهور، گیلان را قطب کشاورزی و اقتصاد کشاورزی و قطب گردشگری و اقتصاد گردشگری و قطب اقتصاد دریا و ساحل دانست و تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی و گردشگری و دریا اشتغالزا بوده و موجب رونق تولید می شود و چرخ های تولید و اقتصاد کشور را به حرکت در می آورد لذا گیلان دارای ظرفیتهای بالاست.

رئیسی، فلسفه ایجاد مناطق آزاد را در تسهیل تولید و صادرات دانست؛ نه صرفا واردات کالا و یادآور شد: مناطق آزاد باید در حوزه صادرات فعال شوند.

وی حل مشکل پسماند استان های شمالی از جمله گیلان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: پسماند اولویت گیلان است، زیرا با سلامت مردم و سلامت محیط زیست سر و کار دارد لذا پسماند باید یک مسئول رسمی داشته باشد تا مردم را از نگرانی خارج کنیم و در تخصیص بودجه جزو اولویت های ماست.

رئیس جمهور، با اشاره به آلودگی های دو رودخانه رشت، گفت: این رودخانه  ها زر و گوهر گیلان و رشت هستند و باید نسبت به احیای این دو رودخانه و تالاب انزلی اهتمام داشته باشیم.

وی از دستگاه‌ها خواست از اراضی و املاک مازاد خود برای ساخت نهضت ملی مسکن استفاده کنند و افزود: مسئله حدنگار بسیار مهم است و روستاییان باید سند اراضی کشاورزی خود را داشته باشند و نباید فاقد سند باشند. همچنین توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی در جریان سفر به کشورهای همسایه پیگیری شده و توجه به صنایع تبدیلی افزایش تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

رئیسی، از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خواست کیفیت استفاده از مراتع برای دامداران را مشخص کنند و گفت: فعالیت کشاورزی و دامداری باید برای روستایی اطمینان بخش باشد. امروز آب و برق و گاز و خانه بهداشت و مدرسه به روستاها رفته اما روستایی به حاشیه شهر می آید زیرا کشاورزی دیگر برایش صرف ندارد لذا باید اقتصاد روستا را فعال کنیم تا شاهد حاشیه نشینی نباشیم.

وی با بیان اینکه روستاها باید به کارخانه بزرگ تولیدی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: گیلان نقش مهم و تعیین کننده در شانگهای و اکو و اتحادیه اوراسیا دارد و لذا توجه به ترانزیت و حمل و نقل و ریل و دریا در دستور کار است.

رئیس جمهور، با اشاره به توجه روسیه به کالاها و محصولات کشاوزی ایران و گیلان و اظهار تمایل آنان برای خرید، ادامه داد: می توانیم تجارت خارجی را از سه میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم.

وی با بیان اینکه گیلان مردمانی دینمدار و فرهنگی دارد، عنوان کرد: برنامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی برش استانی خواهد داشت.

رئیسی، در پایان بر پرداخت حقوق کارگران پروژه های عمرانی تاکید کرد و یادآور شد: پروژه های دارای پیشرفت بالا با اولویت دنبال شوند.

رئیس جمهور همچنین بر آزادسازی اراضی ساحلی در اختیار دستگاه ها تاکید کرد و گفت: ثروت عظیم جنگل و ساحل و دریا و اراضی ذی قیمت کشاورزی باید حفظ شود و لذا مبارزه با هرگونه زمین خواری و جنگل خواری و ساحل خواری ضرورت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.