تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 13:00
کد خبر : 106074

در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت؛ استاندار گیلان: افزایش جمعیت، موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی می‌شود

در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت؛ استاندار گیلان: افزایش جمعیت، موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی می‌شود

جارستان : استاندار گیلان افزایش جمعیت را موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی خواند و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه ها برای فراهم سازی زیرساخت‌های تحقق این مهم تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (یکشنبه) در  نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی

جارستان : استاندار گیلان افزایش جمعیت را موجب رشد اقتصادی و نمایش اقتدار ملی خواند و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه ها برای فراهم سازی زیرساخت‌های تحقق این مهم تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (یکشنبه) در  نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت که با حضور معاون وزیر بهداشت در دانشگاه علوم‌پزشکی استان برگزار شد؛ اظهار داشت: سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی ازسوی رهبر معظم انقلاب، مبانی اصولی و پراهمیتی برای توسعه و حل مشکلات کشور دارد و رویکرد دولت مردمی سیزدهم هم، اجرای با برنامه این سیاست است.
وی پیری جمعیت در کشور و سالمندی استان گیلان را دارای آسیب هایی در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی خواند که برای تغییر این وضعیت، باید اراده ملی وجود داشته باشد.
 استاندار گیلان جمعیت را از مولفه های مهم قدرت و اقتدار یک کشور عنوان و خاطرنشان کرد: امروز، وارث سیاست‌های نادرست تصمیم گیران دهه های گذشته هستیم درحالیکه بسیاری از کشورهای پیشرفته، برای افزایش جمعیت خود، بسته های تشویقی درنظر گرفته اند.
 وی کاهش نیروهای مولد و تولیدکننده را موجب افزایش هزینه های مدیریت امور سالمندان ذکر کرد.
 دکتر عباسی با اشاره به آسیب‌های تک‌فرزندی در خانواده‌ها بیان داشت: کاهش جمعیت آسیب‌های زیادی در بخش‌های مختلف امنیتی و سیاسی نیز بر جای می‌گذارد زیرا دشمن از صف‌آرایی جوانان کشور هراس دارد.
وی با بیان اینکه گیلان در حوزه نیروی کار مشکل دارد، افزود: کاهش مساحت زمین‌های زراعی امکان کشاورزی مکانیزاسیون را کم کرده و علاوه بر این دسترسی به نیروی کار فعال جهت تولید در بخش کشاورزی در حال آسیب است.
استاندار گیلان بر ضرورت فراهم سازی زیرساخت‌ها برای افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: متولی ازدیاد جمعیت، فقط وزارت بهداشت نیست و همه دستگاه‌ها باید مشارکت مؤثری داشته باشند.
 نقش آفرینی وزارت مسکن در حوزه تأمین مسکن، انجام فعالیت های فرهنگی، روشن گری افراد صاحب‌نظر برای تبیین علمی اهمیت افزایش جمعیت و ارائه تولیدات اقناعی رسانه ای از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تأکید کرد.
 وی تبدیل تهدیدات به فرصت و همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه ها را منجر به رشد فرهنگی و اقتصادی در این حوزه عنوان کرد.
 دکتر عباسی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست در مناطق مختلف شهرستان ها و نیز روستاها، موضوع رشد جمعیت را بطور دقیق، رصد کرده و متناسب با آن، برنامه ریزی نماید.
 وی همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و سالروز شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد آن بزرگ پرچمدار ولایت و جبهه مقاومت را گرامی داشت.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.