تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 18:07
کد خبر : 106003

استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد؛ تربیت جوانان آینده‌ساز کشور برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد؛ تربیت جوانان آینده‌ساز کشور برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

جارستان :استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با تصریح اینکه نظام تعلیم و تربیت، باید روزآمد و پاسخگوی نیاز جامعه باشد؛ گفت: به‌منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برای تربیت جوانان آینده‌ساز  بایستی اهتمام لازم صورت گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای آموزش

جارستان :استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با تصریح اینکه نظام تعلیم و تربیت، باید روزآمد و پاسخگوی نیاز جامعه باشد؛ گفت: به‌منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برای تربیت جوانان آینده‌ساز  بایستی اهتمام لازم صورت گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و نیز روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مردم آگاه گیلان را که در هشتم دی ماه یک روز زودتر از دیگر نقاط کشور در صحنه نمایش ولایتمداری حضور یافتند ، مردمی بصیر و طلایه دار بصیرت عنوان کرد.
 وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش همه بایستی اهتمام ورزند، اهمیت تعلیم و تربیت را موضوعی آشکار ذکر و خاطرنشان کرد: نقشه راه این حوزه، بر اساس اسناد بالادستی ازجمله قانون اساسی، برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مشخص است.
وی ادامه داد: به منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برای تربیت جوانان آینده‌ساز  بایستی اهتمام لازم صورت گیرد و این امر، هم نیازمند برنامه ریزی درسی و هم برنامه ریزی آموزشی است.
 دکتر عباسی نقش معلمان را در پرورش نسل آینده مطابق با ارزش های انقلابی، اثرگذار ذکر و اضافه کرد: ضعفی که طی یک دهه گذشته در بخش تربیت منابع انسانی داشته ایم، بایستی برطرف شود.
وی با تصریح اینکه نظام تعلیم و تربیت باید روزآمد باشد، گفت: تحمیل نیروهای انسانی به این نظام، به فرآیند آموزش ضربه می زند.
 وی تصمیم گیری صحیح و مدیریت متناسب با شرایط زمانی و منطقه ای و در نظر داشتن توزیع مناسب جغرافیایی منابع انسانی را در ارائه آموزش های کیفی موثر خواند.
 وی در ادامه سخنانش توجه به نوسازی و استحکام مدارس را مورد تأکید قرار داد و گفت: املاک بلااستفاده هم جزو سرمایه ها محسوب می شود و باید نسبت به مولد کردن آنها در جهت فراهم سازی زمینه رفاه قشر فرهنگی، اقدام شود.
 اهتمام به گسترش بیش از پیش سوادآموزی و باسوادکردن همه اقشار جامعه از دیگر مواردی بود که دکتر عباسی بر آن تاکید کرد.
 رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان به هفته شوراهای آموزش و پرورش اشاره و مشارکت مردم در حوزه های آموزشی را واجد اهمیت ذکر کرد و گفت: مردم گیلان همواره در امور عام المنفعه پیشتاز بوده اند و بایستی بیش از پیش زمینه مشارکت آنان بویژه در بخش های مرتبط با آموزش، فراهم شود.
 در این جلسه گزارش هایی در خصوص تعداد مدارس در حال ساخت، مدارس خالی و واحدهای فرسوده برای استفاده بهینه، برآوردی از میزان سرمایه گذاری،  اشتغال و تعداد بیمه شدگان در مدارس و مراکز غیردولتی، برنامه ریزی برگزاری همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و نیز پیشرفت و اتمام پروژه استخر فرهنگیان ارائه شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.