تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 9:24
کد خبر : 105591

افتتاح نمایشگاه فن‌بازار با حضور استاندار گیلان / رونمایی از پنج طرح برتر فناورانه/ تکلیف به مدیران دستگاه‌ها برای حمایت از جوانان خلاق و نوآور

افتتاح نمایشگاه فن‌بازار با حضور استاندار گیلان / رونمایی از پنج طرح برتر فناورانه/ تکلیف به مدیران دستگاه‌ها برای حمایت از جوانان خلاق و نوآور

جارستان : نماینده عالی دولت در گیلان ضمن افتتاح نمایشگاه فن بازار، از پنج طرح برتر فناورانه در دهکده فناوری و نوآوری فشتام، رونمایی و به مدیران دستگاه‌ها تکلیف کرد که از جوانان خلاق و نوآور، حمایت کامل کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در مراسمی با حضور

جارستان : نماینده عالی دولت در گیلان ضمن افتتاح نمایشگاه فن بازار، از پنج طرح برتر فناورانه در دهکده فناوری و نوآوری فشتام، رونمایی و به مدیران دستگاه‌ها تکلیف کرد که از جوانان خلاق و نوآور، حمایت کامل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در مراسمی با حضور رئیسان دانشگاه.های استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و رئیس پارک علم و فناوری گیلان حضور داشتند؛ از پنج طرح برتر فناورانه مستقر در دهکده فناوری و نوآوری فشتام، رونمایی و بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان را به مناسبت هفته پژوهش افتتاح کرد.
وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نیاز کشور تحول اساسی در سواد، مهارت های دیجیتال دانش آموزان و سایر دانش پژوهان و علاقمندان به امر تحقیق است چرا که محققان ما باید برای عصر کاملا دیجیتال سال های پیش رو و قرن جدید، آماده باشند.
وی افزود: ضرورت ارائه خدمات غیرحضوری از طریق فضای سایبری در دوران شیوع کرونا به وضوح مشخص کرد که باید برای تسهیل امور مردم زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز را گسترش داد.
استاندار گیلان ادامه داد: نیل به این مهم به طور قطع نیازمند نقش آفرینی موثر فعالان دانش پژوه در این امر است و انتظار دارم با توجه به استعدادهای کم نظیر انسانی، گیلان در این بخش جزء استان های پیشتاز باشد.
وی با تاکید بر اینکه جوانان نخبه، خلاق و نوآور نیاز به حمایت و تشویق دارند و نباید موانعی سر راه آنها باشد، گفت: معتقدم توسعه و افزایش شرکت های دانش بنیان با استفاده از ظرفیت بالای نخبگان و مبتکران جوان گیلانی می‌تواند بسترساز توسعه علم و دانش در رشته ها نیز باشد.
دکتر عباسی با اشاره به فعالیت کارگروه پژوهش و فناوری گیلان با مسئولیت خود و رئیسان دانشگاه ها افزود: در این کارگروه تلاش می کنیم مشکلاتی که جوانان متخصص و خلاق با آن مواجه هستند را از پیش روی آنان برداریم و دستگاه های استان گیلان نیز باید در این مورد همکاری های لازم را داشته باشند.
دکتر عباسی درباره پیگیری مشکل یکی از جوانان خلاق در این نمایشگاه، در تماس تلفنی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: باید با همکاری دستگاه ها مشکل این جوانان و شرکت های دانش بنیان بر طرف شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان نخبه با تولید علم و فناوری و نانو فناوری توانسته اند آنچه را که آموخته اند به تولید برسانند، گفت: این مهم و اقتصاد دانش بنیان برای ما حائز اهمیت است.
نمایشگاه مجازی هفته پژوهش استان گیلان به مدت سه روز ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.