تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 11:09
کد خبر : 105570

آغاز تغییرات مدیریتی در گیلان، مُهر باطلی بر فضاسازی رسانه‌ای

آغاز تغییرات مدیریتی در گیلان، مُهر باطلی بر فضاسازی رسانه‌ای

جارستان : تغییر مدیریتی در گیلان که همواره یکی از مطالبات مردمی و افکار عمومی استان بود، در هفته گذشته به دستور استاندار گیلان کلید خورد تا مهر باطلی بر فضاسازی برخی رسانه ها مبنی بر بی تفاوتی مدیریت استان نسبت به مطالبات مردمی باشد. به گزارش خبرنگار ایرنا، با روی کارآمدن دولت سیزدهم، تعدادی

جارستان : تغییر مدیریتی در گیلان که همواره یکی از مطالبات مردمی و افکار عمومی استان بود، در هفته گذشته به دستور استاندار گیلان کلید خورد تا مهر باطلی بر فضاسازی برخی رسانه ها مبنی بر بی تفاوتی مدیریت استان نسبت به مطالبات مردمی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با روی کارآمدن دولت سیزدهم، تعدادی از استانداران نیز تغییر یافتند که البته این تغییرات در تمامی ادوار دولت‌های قبل بوده و مسئله‌ای عادی برای پیشبرد برنامه‌های یک مجموع دولت محسوب می‌شود. گیلان نیز از این قاعده مستثنی نبود و اسدالله عباسی در ۲۷ مهرماه به عنوان استاندار جدید این استان انتخاب شد.

پیش از انتخاب استاندار جدید گیلان، گمانه زنی‌های زیادی در استان وجود داشت، اما اکثر جناح‌ها و فعالان سیاسی از دولت سیزدهم انتظار داشتند که یک استاندار بومی برای این استان انتخاب شود تا یک گیلانی سکان استانداری را در دست بگیرد.

با توجه به این امر، چند گزینه بومی برای نشستن بر کرسی استانداری گیلان در فضای مجازی و محافل سیاسی مدنظر بود که سرانجام اسدالله عباسی نماینده اسبق رودسر و املش به عنوان استاندار معرفی شد تا یک گیلانی استاندار این استان شود.

پس از روی کارآمدن استاندار جدید، شاهد دورانی از سکوت رسانه‌ای برای گذران ماحصل نماینده عالی دولت در استان بودیم تا عباسی بر کرسی خود بنشیند و دالان‌های استانداری را به خوبی شناسایی کند. استاندار گیلان از نخستین روز حضور در استانداری به پشت میز نشینی اکتفا نکرد و در صحن عمل حاضر شد.

عباسی طی این مدت با حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی، عمرانی ، فرهنگی و همچنین شهرستان‌های مختلف از نزدیک مشکلات ، محدودیت‌ها و محرومیت‌های استان را مورد وارسی قرار داد تا به عمل مرد میدان باشد.

با این وجود رفته رفته گمانه‌زنی‌ها و فضاسازی رسانه‌ای در تغییرات مدیران اعم از معاونان استاندار گرفته تا مدیران و روسای ادارات گیلان در محافل و فضای مجازی به مسئله‌ای داغ تبدیل شد و افکار عمومی خواستار آغاز تغییرات در مدیرانی شدند که کارنامه مناسبی در استان از خود به نمایش نگذاشتند.

البته با وجود اینکه تغییرات مدیریتی مطالبه مردمی در گیلان بود، اما طی هفته‌های اخیر برخی رسانه‌های محلی و استانی خود را در مسیر تخریب چهره نماینده عالی دولت با استفاده از پلاکارد بی تفاوتی به تغییرات مدیریتی استان قرار دادند. از سوی دیگر تاخیر در تغییر مدیران نیز باعث شد تا فضاسازی رسانه‌ای داغ تر شود زیرا حتی اکثر فعالان سیاست، اقتصادی و اجتماعی استان خواهان تغییرات گسترده بودند.

عباسی و آغاز تغییرات از اتاق‌های استانداری

اما با تمام فضاسازی‌ها، استاندار بومی گیلان تغییرات را از درون مجموعه استانداری و طبقات ساختمان سفید خیابان معلم آغاز کرد تا مهر باطلی بر گمانه زنی‌ها زند. عباسی این تغییرات را از دست راست خود یعنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آغاز کرد تا نشان دهد خواهان تغییرات اساسی برای حل مشکلات استان است.

عباسی روز شنبه هفته گذشته طی حکمی حسین مصطفی‌پور را به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری منصوب کرد. وی همچنین در احکامی جداگانه حسین محمدیان را به‌ عنوان مدیرکل دفتر استاندار، و یوسف لطفی نزاد را به عنوان سرپرست اداره کل حراست استانداری گیلان منصوب کرد.

تغییرات مدیریتی در گیلان طی هفته گذشته فقط به استانداری نیز ختم نشد زیرا در پایان هفته با انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تغییرات در سطح مدیران کل استان نیز کلید خورد که به طور حتم همسو با نگاه و برنامه ریزی استاندار گیلان بود.

صبح روز پنجشنبه هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی رضا ثقتی را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب کرد تا این نهاد پیش قراول تغییرات مدیریتی استان باشد.

سهم خواهی ممنوع

استاندار گیلان در روز معارفه خود که با حضور وزیر کشور انجام شد در نخستین نطق خود اعلام کرد که استانداری فراجناحی است تا راه آیت الله رئیسی رئیس جمهوری دولت سیزدهم را در استان گیلان ادامه دهد.

عباسی در مراسم معارفه خود با بیان اینکه شعار و تفکر ریاست جمهوری مبارزه با فساد است، تاکید کرد: رفیق بازی و فساد اداری در دکترین مدیریت آیت الله رییسی و دولت عدالت محور و مردمی جایی نخواهد داشت.

استاندار گیلان در مراسمات مختلف با اشاره به اینکه مشکلات استان با شایسته سالاری و مدیریت کارشناسی حل خواهد شد و تاکید کرد: با تکروی توسط افراد یا جریان‌ها توفیقی حاصل نمی‌شود و باید در این مسیر منسجم حرکت کنیم.

با این حال برخی فعالان حزبی و جناحی استان اخیراً سعی دارند تا با فضاسازی رسانه‌ای از جمله تخریب گزینه‌های احتمالی و برجسته کردن گزینه‌های خود، در انتخاب مدیران سهیم باشند.

این در حالی است که طبق اعتقاد نماینده عالی دولت برای پیشرفت و توسعه گیلان علاوه بر داشتن مدیران و روسای قدرتمند، نیاز به وفاق و همدلی نیز بین همه آحاد جامعه به خصوص احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین همیاری فضای رسانه‌ای لازم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.