تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 12:22
کد خبر : 105214

فرماندار رضوانشهر: پیمانکار سد شفارود به تعهدات خود در پرداخت مطالبات کارگران بی‌توجه است

فرماندار رضوانشهر: پیمانکار سد شفارود به تعهدات خود در پرداخت مطالبات کارگران بی‌توجه است

جارستان: فرماندار رضوانشهر گفت: شرکت مجری و پیمانکار پروژه سد شفارود به تعهدات خود در پرداخت مطالبات کارگران عمل نکرده است و اکنون بیش از هفت ماه است که کارگران این پروژه دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند.  محمود قاسمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۸۰۰ نفر از کارگران پروژه ملی سد شفارود

جارستان:

فرماندار رضوانشهر گفت: شرکت مجری و پیمانکار پروژه سد شفارود به تعهدات خود در پرداخت مطالبات کارگران عمل نکرده است و اکنون بیش از هفت ماه است که کارگران این پروژه دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند.

 محمود قاسمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۸۰۰ نفر از کارگران پروژه ملی سد شفارود در این شهرستان از اردیبهشت امسال تاکنون حقوق خود را دریافت نکرده اند و همچنان در انتظار تصمیم مدیران و پیمانکار این پروژه هستند.

وی با بیان اینکه موضوع مطالبات کارگری برای ما بسیار دارای اهمیت است گفت: بدلیل اهمیت موضوع، جلسه شورای تأمین در محل دفتر مدیریت این سد برگزار شد و مصوبات مربوطه برای استانداری ارسال گردید.

فرماندار رضوانشهر با اظهار گله مندی از بی توجهی شرکت ژیان(پیمانکار پروژه سد شفارود) افزود: این شرکت نسبت به پرداخت مطالبات کارگرگران خود بی‌توجه می‌باشد.

بی‌توجهی پیمانکار سد شفارود به ضرب‌الاجل قضایی 

حقوق معوقه چنیدن ماهه کارکنان سد شفارود در حالی است که ۳۰ آبان ماه در نشستی برای بررسی مشکلات سد شفارود حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر این که اختلافات کارفرما و پیمانکار این طرح باید ما بین خودشان حل و فصل شود تصریح کرد: مطالبات کارگران این پروژه باید طی یک هفته وصول شود و پیمانکار مطابق قانون موظف به پرداخت آن است.

وی با بیان اینکه امنیت مردم و تامین رضایت جامعه کارگری دارای اهمیت بالایی است افزود: توسعه و پیشرفت استان نیز همواره مد نظر دستگاه قضایی بوده و مسئولان قضایی استان در مسیر پیشبرد این طرح از آنچه در توان حقوقی و قضایی دارند دریغ نخواهند.

تاکید مقام ارشد قضایی استان بر حل مشکلات کارگران سدشفارود در حالی است که فرماندار رضوانشهر به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به ضرب الاجل یک هفته‌ای که از سوی مقامات قضایی برای پیمانکار این پروژه تعیین شد، تاکنون از سوی مدیران سد شفارود، اقدامی برای اجرای این دستور مشاهده نشده است.

همچنین تماس های مکرر و پیگیری های خبرنگار ایرنا، با مدیرعامل شرکت ژیان و معاونت اجرایی شرکت “آب نیرو” برای روشن شدن ابعاد موضوع تاکنون بی نتیجه مانده است.

سد شفارود بزرگترین سد بتونی غلتکی کشور در شش کیلومتری غرب مرکز شهرستان رضوانشهر جهت تامین آب کشاورزی، صنعت، شرب و تولید انرژی  در حال احداث می باشد که شامل تامین آب مورد نیاز کشاورزی به مقدار ۴۵۵ میلیون متر مکعب، تامین آب مورد نیاز حفظ محیط زیست ۳۳.۸ میلیون متر مکعب، تامین آب شرب شهرهای رضوانشهر، پره سر، تالش و ماسال ۲۳ میلیون متر مکعب، تامین آب مورد نیاز صنایع به مقدار ۱۰ میلیون مترمکعب، تولید انرژی برق آبی ۲۵.۳ گیگاوات ساعت متوسط سالیانه، سطح زیر کشت ۳.۴۵۰ هکتار می باشد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.