تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 9:42
کد خبر : 105055

ستاندار در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان بیان داشت؛ مشارکت اثربخش نخبگان در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب مردم به واکسیناسیون/ کاهش ابتلا به بیماری با رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی/ تزریق دُز دوم واکسن در گیلان، با شتاب بیشتری پیگیری شود

ستاندار در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان بیان داشت؛ مشارکت اثربخش نخبگان در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب مردم به واکسیناسیون/ کاهش ابتلا به بیماری با رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی/ تزریق دُز دوم واکسن در گیلان، با شتاب بیشتری پیگیری شود

جارستان : استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت مشارکت اثربخش نخبگان و رسانه‌ها در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون و نیز پیگیری مجدانه برای تزریق دُز دوم واکسن در گیلان، کاهش ابتلا به بیماری را با رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی توسط عموم جامعه ممکن دانست.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری

جارستان :

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت مشارکت اثربخش نخبگان و رسانه‌ها در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون و نیز پیگیری مجدانه برای تزریق دُز دوم واکسن در گیلان، کاهش ابتلا به بیماری را با رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی توسط عموم جامعه ممکن دانست.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی ظهر (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با قدردانی از نمایش اقتدار جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای عمان و صیانت از حریم امنیت مرزهای کشور اظهار داشت: علیرغم تلاش نیروهای آمریکایی برای تغییر مسیر نفتکش به وسیله چندین بالگرد و ناو جنگی؛ با تلاش نیروهای سپاه و اجرای عملیات هلی بُرن در عرشه کشتی، عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکایی‌ها ناکام ماند و افتخار دیگری برای کشور عزیزمان رقم خورد.

وی در ادامه سخنانش با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و عوامل اجرای طرح واکسیناسیون برای پیشگیری و کنترل کرونا ، به وجود نگرانی درخصوص موج ششم این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: باید ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از مواجهه با موج جدید آمادگی لازم در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت مشارکت نخبگان، افراد دارای تریبون، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اصحاب رسانه و ظرفیت‌های مختلف در جهت اقناع سازی افکار عمومی برای ترغیب انجام واکسیناسیون تأکید و تصریح کرد: با تأکید آیت‌الله دکتر رئیسی رئیس‌جمهوری؛ با به‌روزرسانی پروتکل‌ها باید هوشمندسازی جایگزین عادی سازی شود.

وی با تأکید بر اینکه بهبود شرایط نباید منجر به عادی انگاری شود، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل ریلی، هوایی، شهری و بین شهری باید اجرا شود.

استاندار گیلان بر لزوم تقویت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز استفاده از ماسک پس از واکسیناسیون ، تأکید کرد و خواستار تبیین بیشتر اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان بهداشتی برای مردم از طریق برنامه‌های مختلف رسانه‌ای شد.

وی به روند بازگشایی مدارس متناسب با شرایط هر منطقه اشاره و افت تحصیلی را تهدیدی برای روند آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق فضای مجازی دانست و افزود: حفظ سلامت دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان بسیار حائز اهمیت است و باید در این مسیر عدالت آموزشی رعایت شود.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۸ درصد جامعه هدف گیلان ، دوز اول واکسن و ۶۴ و پنج دهم درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: درخصوص دوز دوم باید با تلاش مضاعف به بیش از ۸۰ درصد برسیم.

وی همچنین بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن برای کادر درمان، افراد با سنین بالای ۶۰ سال و ایمنی ضعیف بدن براساس دستورالعمل های ابلاغی تأکید و خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات کادر درمان باید در اولویت باشد.

استاندار گیلان از مردم نیز خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روند کاهش بیماری در جامعه کمک کنند.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.