تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 12:11
کد خبر : 105011

در دیدار رئیس سازمان حفظ نباتات کشور؛ استاندار گیلان: نظارت بر محصولات تولیدی کشاورزی برای کیفی‌سازی صادرات تقویت شود

در دیدار رئیس سازمان حفظ نباتات کشور؛ استاندار گیلان: نظارت بر محصولات تولیدی کشاورزی برای کیفی‌سازی صادرات تقویت شود

جارستان :استاندار گیلان گفت: بایستی نظارت و پایش محصولات تولیدی کشاورزی در مسیر کیفی سازی صادرات تقویت شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی شامگاه روز (چهارشنبه) در دیدار رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به روند واگذاری‌ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: واگذاری شماری از فعالیت‌ها به

جارستان :استاندار گیلان گفت: بایستی نظارت و پایش محصولات تولیدی کشاورزی در مسیر کیفی سازی صادرات تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی شامگاه روز (چهارشنبه) در دیدار رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به روند واگذاری‌ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: واگذاری شماری از فعالیت‌ها به بخش خصوصی منجر شد تا برخی افراد فاقد اهلیت آسیب‌هایی را به بخش‌های مختلف وارد کنند.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از بخش‌های کنترلی و نظارتی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، گفت: باید نظارت و پایش محصولات تولیدی کشاورزی در مسیر کیفی سازی صادرات تقویت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نباید عده‌ای سودجو با عرضه محصولات بی‌کیفیت اعتبار بازرگانان ایرانی را در عرصه صادرات خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: در این مسیر باید از ظرفیت تاجران خوشنام و موفق برای صادرات محصولات کیفی به بازارهای هدف استفاده شود.
در این دیدار غلامرضا مرحبا نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم کنترل و نظارت بر تولیدات از مزرعه برای بهبود کیفیت تأکید کرد.
در ادامه رئیس سازمان حفظ نباتات کشور هم به ظرفیت‌های گیلان به عنوان قطب تولیدات کشاورزی و اثرگذاری در اقتصاد و معیشت ملی اشاره کرد و گفت: ۳۲ میلیون تن واردات، صادرات و ترانزیت محصولات در ۱۰۲ پست قرنطینه می‌شوند که ایستگاه آستارا ، کلیدی‌ترین آنان است.
کیخسرو چنگلوایی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد کل صادرات کشاورزی کشور معادل ۷۰۰ هزار تن در سال از مرز آستارا عبور می‌کند، افزود: با اقدامات زیرساختی می‌توان حجم مبادلات را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.