تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 13:50
کد خبر : 104701

استاندار در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال گیلان خبر داد؛ رتبه سوم کشوری گیلان در صدور کارت هوشمند ملی/ افزایش ثبت ازدواج در استان طی نیمه نخست امسال / ارائه آموزش‌های عمومی و رسانه‌ای در تبیین اهمیت باروری

استاندار در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال گیلان خبر داد؛ رتبه سوم کشوری گیلان در صدور کارت هوشمند ملی/ افزایش ثبت ازدواج در استان طی نیمه نخست امسال / ارائه آموزش‌های عمومی و رسانه‌ای در تبیین اهمیت باروری

نماینده عالی دولت در گیلان رتبه استان در صدور کارت هوشمند ملی را سوم کشوری عنوان و با اشاره به افزایش ثبت ازدواج در گیلان طی نیمه نخست امسال، گفت که به زوج های جوان، آموزش‌های عمومی و رسانه‌ای در تبیین اهمیت باروری ارائه شود. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، ارسلان زارع

نماینده عالی دولت در گیلان رتبه استان در صدور کارت هوشمند ملی را سوم کشوری عنوان و با اشاره به افزایش ثبت ازدواج در گیلان طی نیمه نخست امسال، گفت که به زوج های جوان، آموزش‌های عمومی و رسانه‌ای در تبیین اهمیت باروری ارائه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان با اشاره به اثرگذاری راهبردهای بلندمدت در ارتباط با سیاست‌های جمعیتی اظهار داشت: افزایش جمعیت نیازمند اقدامات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در درازمدت است لذا برای نتیجه گرفتن عزم گروهی و فعالیت همه دستگاه‌ها ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه آمارها حاکی از پیری جمعیت در کشور و استان است، تصریح کرد: باید متناسب با وضعیت جدید، استان و فضای عمومی را آماده کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه سالمندان گنجینه هایی ارزشمند هستند که باید از ظرفیت آنان برای توسعه جامعه استفاده کرد، افزود: افزایش طول عمر از حیث بالا رفتن کیفیت زندگی و عوامل موثر در آن، امری مطلوب است اما میزان زاد و ولد نیز باید متناسب با نیاز جامعه افزایش یابد.

زارع افزایش نرخ رشد جمعیت را امری ضروری برای توسعه کشور دانست و تاکید کرد: هزینه زندگی سالمندان حدودا چهار برابر هزینه زندگی جمعیت جوان است لذا باید با درنظر گرفتن تمامی جوانب، سطح آمادگی خود برای موضوعات مختلف را افزایش دهیم.

وی با اشاره به افزایش میزان ثبت ازدواج در گیلان طی نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: زوج‌های جوان باید به سمت باروری نیز تمایل یابند و نقش آموزش و رسانه‌ها در این موضوع بسیار موثر است.

وی با اشاره به آمار ۵۲ درصدی امکان تعویض شناسنامه‌های جدید در گیلان تصریح کرد: آمار گیلان در حوزه صدور و درخواست کارت هوشمند ملی نیز ۹۹ درصد بوده که رتبه سوم کشوری است.

وفایی مدیرکل ثبت احوال گیلان نیز در این جلسه گزارشی تحلیل از ثبت وقایع حیانی در استان طی نیمه نخست امسال و بررسی جمعیت و رشد آن ارائه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.