تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 17:36
کد خبر : 103774

استاندار گیلان عنوان کرد پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی ۸ واحد صنعتی بزرگ گیلان

استاندار گیلان عنوان کرد پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی ۸ واحد صنعتی بزرگ گیلان

جارستان:استاندار گیلان، با اشاره به پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی هشت واحد صنعتی بزرگ استان، به دستگاه‌های متولی برای نظارت بر دیگر واحدهای بزرگ‌ نیز تاکید کرد و گفت: صنایعی که موظف به نصب سنسورها و ابزارهای پایش آنلاین هستند، باید تا پایان سال‌جاری این اقدام را عملیاتی کنند. ارسلان زارع در جلسه کارگروه آلودگی هوای

جارستان:استاندار گیلان، با اشاره به پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی هشت واحد صنعتی بزرگ استان، به دستگاه‌های متولی برای نظارت بر دیگر واحدهای بزرگ‌ نیز تاکید کرد و گفت: صنایعی که موظف به نصب سنسورها و ابزارهای پایش آنلاین هستند، باید تا پایان سال‌جاری این اقدام را عملیاتی کنند.

ارسلان زارع در جلسه کارگروه آلودگی هوای گیلان، حفاظت و صیانت از سلامت شهروندان را از جمله وظایف حاکمیت و دولت دانست و اظهار کرد: براساس قانون، تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی و مردم تعیین شده که برای اجرای قانون هوای پاک باید عزم جدی وجود داشته باشد.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی بخشی نسبت به تکالیف مندرج در قانون هوای پاک با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید و تصریح کرد: باید از ابزارها و فن‌آوری‌های لازم منطبق بر دانش و فناوری اطلاعات برای بررسی و پایش میزان آلودگی و گرد و غبار استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به پایش لحظه‌ای میزان آلایندگی هشت واحد صنعتی بزرگ استان اشاره و بر ضرورت بررسی دقیق محیط‌ زیست و صمت نسبت به واحدهای دیگر تاکید کرد.

زارع ادامه داد: آن دسته از صنایعی که موظف به نصب سنسورها و ابزارهای پایش آنلاین هستند باید تا پایان سال‌جاری این اقدام را عملیاتی کنند و در این مسیر صاحبان صنایع خود را ملزم به مراعات دستورالعمل‌ها بدانند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت همراهی و مشارکت بیشتر مردم در امور مختلف نیز تاکید و به برخی از دستاوردهای این مهم اشاره و خاطرنشان کرد: براساس گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در سنوات گذشته بالغ بر ۱.۵ میلیون تن کاه و کلش ناشی از برداشت شلتوک و محصول برنج آتش زده می‌شد که با اطلاع‌رسانی صورت گرفته و آگاهی از مزیت‌های اقتصادی آن، شاهد کاهش این امر هستیم.

استاندار گیلان به آسیب‌های آلایندگی برخی از ساختمان های دولتی و خصوصی از جمله موتورخانه ها معادل چند خودروی آلاینده اشاره کرد و گفت: محیط ‌زیست و استاندارد مکلف به پیگیری جدی در این خصوص و صدور اخطار پلمپ برای ساختمان های آلاینده و اصلاح وضع موجود هستند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت قانون مدیریت بحران در خصوص رفع آلودگی هوا، افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی متناسب با دستگاه‌های اجرایی، برای بهبود وضعیت استانداردها گام‌های موثری برداشته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.