تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400 - 12:35
کد خبر : 103705

استاندار گیلان: سد دیورش رودبار نیازمند ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار است

استاندار گیلان: سد دیورش رودبار نیازمند ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار است

جارستان:استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی سد دیورش شهرستان رودبار گفت: اتمام این پروژه نیازمند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از روند احداث و تکمیل سد مخزنی دیورش رودبار اظهار داشت: این سد با هدف تأمین آب آشامیدنی شهرهای رودبار

جارستان:استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی سد دیورش شهرستان رودبار گفت: اتمام این پروژه نیازمند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از روند احداث و تکمیل سد مخزنی دیورش رودبار اظهار داشت: این سد با هدف تأمین آب آشامیدنی شهرهای رودبار با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰  هزار نفر و نیز تامین آب کشاورزی برای اراضی مستعد این شهرستان طراحی و در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه تا زمان حاضر بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، افزود: برای دسترسی مردم به آب تأمین شده نیز، نیاز به خطوط انتقال و تأسیسات است که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در این بخش باید اعتبار تأمین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تمهیداتی برای تأمین اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز اندیشیده شده، افزود: سد دیورش در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی برخوردار است و شاهد سرعت عمل خوبی در روند عملیات اجرایی این پروژه هستیم.

سد مخزنی دیورش در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی و سه کیلومتری توتکابن در شهرستان رودبار استان گیلان در حال احداث است.

این سد از نوع بتن غلطکی با حجم کل مخزن ۳ میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی سالیانه ۱۳ میلیون متر مکعب آب با هدف تأمین آب شرب شهرها و روستاهای رودبار و آب کشاورزی ۶۷۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه و همچنین نیاز زیست محیطی پائین دست در حال احداث می باشد.

با احداث سد دیورش رودبارآب شرب بهداشتی و با کیفیت  شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل ، لوشان و ۲۸ روستا تأمین می‌شود.

شهرستان رودبار با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و تراکم ۴۱ نفر در هر کیلومتر مربع ، ۱۸ درصد از وسعت استان گیلان را به خود اختصاص داده و از مجموع جمعیت آن، ۶۲ درصد شهرنشین و ۳۸ درصد روستائیان هستند.
رودبار با چهار بخش مرکزی، خورگام، رحمت آباد و بلوکات و عمارلو در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.