تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 17:37
کد خبر : 103518

بارش تابستانه در گیلان به ۱۶۴ میلیمتر رسید

بارش تابستانه در گیلان به ۱۶۴ میلیمتر رسید

جارستان:سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی ۲ روز اخیر (جمعه و شنبه) میزان باران در نقاطی از استان به بیش از یکصد میلیمتر رسید که بیشترین بارش برای شهرستان رضوانشهر با ۱۶۳.۹ میلمیتر ثبت شده است. شبنم هادی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:

جارستان:سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی ۲ روز اخیر (جمعه و شنبه) میزان باران در نقاطی از استان به بیش از یکصد میلیمتر رسید که بیشترین بارش برای شهرستان رضوانشهر با ۱۶۳.۹ میلمیتر ثبت شده است.

شبنم هادی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از رضوانشهر بیشترین بارش ها در استان مربوط به شهرستان صومعه سرا با ۱۲۹.۳ میلیمتر و بندر انزلی ۱۲۰.۱ میلیمتر بوده است؛ ضمن اینکه رشت مرکز استان نیز میزبان بارش ۸۰.۵ میلیمتری باران بود.

وی به کاهش دمای استان اشاره کرد و گفت: رشت در گرمترین ساعات طی روز گذشته دمای ۲۳ درجه سانتیگرادی را سپری کرد که نسبت به دمای ۳۸ درجه ای پنجشنبه گذشته بیانگر کاهش ۱۶ درجه ای است.

هادی نژاد همچنین با اشاره به تند باد در استان طی روز گذشته اظهار داشت: سرعت وزش باد بین ۳۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در ایستگاه های گیلان ثبت شده که بر همین اساس؛ سرعت وزش باد در جیرنده ۹۰ کیلومتر بر ساعت، رضوانشهر ۸۰ کیلومتر بر ساعت و رشت حدود ۶۰ کیلومتر رسید.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی و خنک تا پایان هفته  در استان ادامه دارد ؛پیش بینی کرد که  هوای ابری و مه آلود  ، بارندگی ، وزش باد و رعدوبرق گاهی شدید یا خیلی شدید و نیز احتمال تگرگ را طی این مدت در  منطقه داشته باشیم.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: طی فردا دوشنبه از میزان ابرها کاسته شده و دمای هوا به صورت نسبی افزایش می یابد اما دوباره از سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار دیگری، افزایش ابر و در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و رعدوبرق تا پایان هفته مورد انتظار است.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان ؛ بیشترین دما  در استان طی امروز در لاهیجان و لوشان با ۳۰ درجه سانتیگراد اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.