تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 21:30
کد خبر : 103439

متهمان ایجاد حریق در تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شدند

متهمان ایجاد حریق در تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شدند

جارستان: به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور از پنج نفر متهم دستگیر شده دو نفر آنان اعتراف به ایجاد حریق عمدی کرده و پرونده آنان پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سرهنگ جمشید محبت خوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به

جارستان: به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور از پنج نفر متهم دستگیر شده دو نفر آنان اعتراف به ایجاد حریق عمدی کرده و پرونده آنان پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرهنگ جمشید محبت خوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری پنج نفر در رابطه با حریق ایجاد شده در تالاب انزلی اظهار کرد: در چهار روز گذشته تالاب انزلی دچار حریق شد و با همکاری بسیج، سازمان حفاظت محیط‌زیست، بسیج و سپاه پاسداران حریق مهار و پنج نفر هم در این رابطه بازداشت شدند.

وی با تأکید بر عمدی بودن حریق ایجاد شده در تالاب انزلی گفت: تیم‌های کارشناسی سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌محض وقوع آتش در محل حاضر و با انجام کارهای کارشناسی عمدی بودن حریق تأیید شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست از اعتراف دو نفر از متهمین به آتش زدن تالاب انزلی خبر داد و افزود: از پنج نفر متهم دستگیر شده دو نفر آنان اعتراف به ایجاد حریق عمدی کرده و پرونده آنان پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و موردبررسی قرار خواهد گرفت.

محبت خوانی یکی از دلایل ایجاد حریق عمدی در تالاب انزلی را تغییر کاربری اراضی اطراف تالاب دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف متهمین از آتش زدن عمدی نیزارهای اطراف تالاب، تغییر کاربری اراضی از نیزار به کشاورزی بوده است که با پیگیری همکاران ما در نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط‌زیست به اهداف شوم خود نرسیدند.

وی با اشاره به میزان خسارت واردشده به تالاب انزلی بیان کرد: ۱۲ هکتار از نیزارهای اطراف تالاب انزلی دچار حریق شدند که این حریق از روز گذشته توسط هواپیمای ایلوشین اطفا شد.

به گزارش فارس، از عصر دوشنبه ۱۲ هکتار از اراضی منطقه چراغ پشتان انزلی واقع در تالاب انزلی دچار حریق شد که با تلاش‌های صورت گرفته تا این لحظه بیش از ۹۵ درصد حریق ایجادشده در نیزارها مهار شد.

تالاب بین‌المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپور چال و آبکنار انزلی محدود است که در سال ۹۸ حدود ۱۰ هکتار از نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی توسط سودجویان به آتش کشیده شد.

علیرغم اطفای هوایی آتش توسط بالگرد هلال‌احمر، متأسفانه موفق به اطفای کامل آتش نشده و از ظهر سه‌شنبه با وزش باد نیزارهای تالاب انزلی دچار آتش‌سوزی مجدد شد که همین امر منجر به پرواز هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین جهت اطفای کامل حریق نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی بر فراز تالاب انزلی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.