تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400 - 17:25
کد خبر : 103198

استاندار گیلان در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهوری: محدود کردن واردات برنج نیازهای واقعی کشور و گیلان است

استاندار گیلان در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهوری: محدود کردن واردات برنج نیازهای واقعی کشور و گیلان است

جارستان:استاندار گیلان گفت: محدود کردن واردات برنج یک نیاز برای حمایت از کشاورزان است که طی سالهای اخیر از مطالبات اصلی این قشر زحمتکش محسوب می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، دکتر ارسلان زارع در دیدار با دکتر اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، گزارشی از وضعیت عمومی استان، برنامه های اجرا شده در مقابله با کرونا، 

جارستان:استاندار گیلان گفت: محدود کردن واردات برنج یک نیاز برای حمایت از کشاورزان است که طی سالهای اخیر از مطالبات اصلی این قشر زحمتکش محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، دکتر ارسلان زارع در دیدار با دکتر اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، گزارشی از وضعیت عمومی استان، برنامه های اجرا شده در مقابله با کرونا،  پیشرفت پروژه های عمرانی و زیرساختی همچون راه آهن رشت-کاسپین، باقیمانده آزاد راه قزوین رشت در محدوده رودبار و منجیل و نیز سدهای در دست اجرا ارائه کرد.

وی با اشاره به ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در استان و یادآوری جایگاه گیلان در  تولید این ماده مهم غذایی اظهار داشت: به‌رغم تلاش برای خودکفایی کشور در زمینه تولید برنج به دلیل برخی محدودیت ها ، واردات این محصول اجتناب ناپذیر است.

استاندار گیلان برنامه ریزی دقیق برای واردات چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی را کمک به حفظ توان تولید و حمایت از مصرف کنندگان ذکر کرد.

دکتر زارع ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع که ضامن امنیت غذایی و سلامت آحاد جامعه می باشد، خواستار محدود کردن واردات برنج به نیازهای واقعی کشور و نیز اجباری شدن استاندارد این کالای وارداتی هستیم.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان سالانه ۲۳۸ هزار هکتار زیرکشت محصول برنج می رود که از این میزان اراضی زیر کشت، سالانه بیش از یک میلیون تن شلتوک تولید می شود.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

همچنین ۳۱۷ هزار نفر از مردم گیلان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی این استان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.