تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1400 - 19:22
کد خبر : 102685

استاندار گیلان تاکید کرد؛ لزوم فراهم کردن مقدمات برگزاری شایسته دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان

استاندار گیلان تاکید کرد؛ لزوم فراهم کردن مقدمات برگزاری شایسته دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان

جارستان:استاندار و رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان با بیان اینکه دستاورد مراسم گرامیداشت شهدا ، باید انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان باشد ، گفت: کمک‌های خیرخواهانه مردمی، مایه برکت است و لازمست مقدمات برگزاری شایسته دومین کنگره هشت هزار شهید استان، تمهید شود. به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع پیش

جارستان:استاندار و رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان با بیان اینکه دستاورد مراسم گرامیداشت شهدا ، باید انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان باشد ، گفت: کمک‌های خیرخواهانه مردمی، مایه برکت است و لازمست مقدمات برگزاری شایسته دومین کنگره هشت هزار شهید استان، تمهید شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان  با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت اظهار داشت: تبیین نقش اساسی روحیه ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ و ارزش والا به جوانان، از دستاوردهای برگزاری کنگره شهیدان است.

وی صدور پیام رهبر معظم انقلاب برای کنگره شهدا را یکی از مهمترین شاخصه‌های برگزار این برنامه دانست و افزود: سخنرانی مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی و سردار جبهه‌ مقاومت شهید قاسم سلیمانی در مراسم اختتامیه نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان یکی از افتخارات برای استان  به شمار می‌آید.

نماینده عالی دولت در گیلان به تمهید مقدمات چاپ کتاب با محوریت فرمانداری‌ها و آغاز ساخت مستند و فیلم با موضوع دفاع مقدس توسط صدا و سیما اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسه و ابلاغ رئیسان کمیته‌های استانی و شهرستانی، می‌تواند نقطه عطفی برای انجام اقدامات عملیاتی از سوی حوزه‌های مختلف باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه کنگره نخست، از زمره بهترین‌های کشور بوده و با ظرفیت‌های موجود در گیلان انتظار می‌رود تا با برنامه‌ریزی مناسب شاهد برگزاری کنگره دوم به مناسب‌ترین وجه در اردیبهشت ۱۴۰۴ باشیم.

استاندار گیلان بهره‌گیری از ظرفیت کمک‌های خیرخواهانه مردمی را مایه برکت برای چنین مراسمی عنوان و اضافه کرد: از بسترهای قانونی منابع بودجه در شورای برنامه‌ریزی و نیز بودجه‌های فرهنگی شهرداری‌ها برای برگزاری شایسته این برنامه مهم و ارزشمند حمایت می‌شود.

گیلان  حدود هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز را در طول دوران دفاع مقدس تقدیم  میهن اسلامی کرده است.

نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان  در  سال ۹۵ برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.