تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 20:02
کد خبر : 101717

باران به ۳۰۰ هکتار از شالیزارهای آستارا خسارت زد

باران به ۳۰۰ هکتار از شالیزارهای آستارا خسارت زد

جارستان/ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: ۳۰۰ هکتار یا معادل هفت تا ۱۰ درصد شالیزارهای این شهرستان به علت بارش‌های اخیر و ورود روان‌آب‌ها دچار خسارت وِرس یا خوابیدگی شده است. ساسان کارجویان روز پنجشنبه برآورد ریالی خسارت بارش های اخیر به شالیزارها را حدود ۲۵۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یک سوم از

جارستان/ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: ۳۰۰ هکتار یا معادل هفت تا ۱۰ درصد شالیزارهای این شهرستان به علت بارش‌های اخیر و ورود روان‌آب‌ها دچار خسارت وِرس یا خوابیدگی شده است.

ساسان کارجویان روز پنجشنبه برآورد ریالی خسارت بارش های اخیر به شالیزارها را حدود ۲۵۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یک سوم از سه هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع برنج بیمه شده است.

وی ادامه داد: بارش باران باعت پر آبی انهار و رودخانه ها بخصوص در اراضی در معرض تنش آبی شده اما در مزارع برنج به دلیل سپری شدن بیش از ۹۵٪ از مرحله خوشه دهی و کاهش نیاز آبی نسبت به قبل از آن مرحله، خسارت وارد کرده است.

آستارا هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و ۶ هزار بهره بردار دارد و بیشتر کشاورزان آن شالیکار هستند و به طور متوسط از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار، حدود ۱۵ هزار تن شلتوک برداشت و بیش از هشت هزار تن برنج سفید تولید می شود.

اداره کل هواشناسی گیلان میزان بارندگی در آستارا در شبانه روز گذشته را ۲۴.۷ میلیمتر اعلام و برای فردا آسمانی ابری همراه بارندگی پیش بینی کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.