تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مرداد 1400 - 17:41
کد خبر : 101517

فضای مجازی یاری گر ترویج فرهنگ مسجد در گیلان باشد

فضای مجازی یاری گر ترویج فرهنگ مسجد در گیلان باشد

جارستان:مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اجرای طرح مسج، مدرسه، تابستان در قالب طرح اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی خبر داد. حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح یادشده بر نقش خانواده تاکید شده و کانون‌های مساجد بر اساس این

جارستان:مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اجرای طرح مسج، مدرسه، تابستان در قالب طرح اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح یادشده بر نقش خانواده تاکید شده و کانون‌های مساجد بر اساس این طرح ،در تعامل با مدارس،زمینه استفاده دانش‌آموزان از برنامه‌های حضوری و مجازی مساجد را فراهم آورده اند.

به گفته وی بر اساس این طرح مدارس همجوار با مساجد فضاهای فرهنگی،ورزشی و هنری خود را در اختیار دانش آموزان عضو کانون های مساجد قرار می دهند و همچنین زمینه فعالیت و بهره مندی آنان را از برنامه های مجازی مدارس فراهم می آورند.
حجت الاسلام رضوانی نژاد، تقویت ارتباط مسجد و مدرسه را در زمینه پرورش نسل نو از اهداف طرح یاد شده عنوان و تصریح کرد : تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار ، خانواده ، محله و استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهداف این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهار داشت: کانون‌های مساجد برای اجرای این طرح ملی باید در سامانه بچه‌های مسجد در بخش مربوط به طرح ثبت نام کرده باشند.
حجت الاسلام رضوانی نژاد فعالیت این طرح را در دو بخش عمومی و اختصاصی عنوان و خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد باید فعالیت‌های عمومی خود را از طریق زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد به نشانی  www.bachehayemasjed.ir ثبت کنند .
وی با بیان اینکه برنامه‌های توانمند سازی اوقات فراغت مساجد استان توسط ارزیابان استانی نظارت می‌شوند، افزود:با توجه به ثبت فعالیت کانون ها در سامانه ، صرفاً از کانون‌هایی که فعالیت خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند و دارای ارزیابی مثبت باشند، حمایت می‌شود.
وی اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ را از فعالیت‌های بخش اختصاصی عنوان و اضافه کرد:نامگذاری این جشنواره  مربوط به قدمت قَمری نزول قرآن کریم است و در این جشنواره ۱۰ آیه منتخب وجود دارد که هنرمندان عضو کانون ها می‌توانند با بهره‌گیری از معنی و مضمون آیات اقدام به خلق اثر هنری نمایند؛ آثار می توانند برای گذشته باشند و  در صورت خلق اثر هزینه تولید آن پرداخت خواهد شد.
حجت الاسلام رضوانی نژاد ادامه داد:طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به همت شبکه قرآن سیما (گروه معارف) و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق واتساپ شماره تماس ۰۹۱۲۴۱۶۲۱۵۸ اقدام کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: اگر چه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان  در شاخه غنی سازی اوقات فراغت در زمره هشت کانون برتر کشور قرار دارد اما می بایستی ظرفیت فرهنگی این کانون ها بیش از همیشه مورد اهتمام واقع شود.
۹۳۲ کانون فرهنگی، هنری در مساجد گیلان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.