تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1400 - 13:31
کد خبر : 101254

کشت توام برنج و ماهی در ۱۸۱ هکتار از اراضی آستانه اشرفیه اجرا شد

کشت توام برنج و ماهی در ۱۸۱ هکتار از اراضی آستانه اشرفیه اجرا شد

جارستان:رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: امسال طرح کشت توام برنج و ماهی در ۱۸۱ هکتار از شالیزارهای این شهرستان اجرا شد. حسن قاسمپور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه این طرح از فروردین ماه و همزمان با نشاء اراضی کشاورزی آغاز شده افزود: حدود ۱۵۰ نفر از

جارستان:رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: امسال طرح کشت توام برنج و ماهی در ۱۸۱ هکتار از شالیزارهای این شهرستان اجرا شد.

حسن قاسمپور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه این طرح از فروردین ماه و همزمان با نشاء اراضی کشاورزی آغاز شده افزود: حدود ۱۵۰ نفر از کشاورزان منطقه امسال در زمینه کشت توام برنج و ماهی فعالیت دارند.

وی زمان برداشت ماهیان گرم آبی در این طرح را اواخر  آبان ماه اعلام و پیش بینی کرد امسال حدود ۲۰۰ تن از انواع ماهیان گرم آبی شامل بیگ هد ، فیتوفاگ ، کپور و آمور در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود.

به گفته قاسمپور ، ماهیانی که در این طرح پرورش می یابند با تغذیه کرم های ساقه خوار برنج موجب کاهش جمعیت آنها می شود.

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه، مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج ، کاهش مصرف کود و سم ، افزایش تولید در واحد سطح ، افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان و تولید محصولات ارگانیک را از اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: کشت توام برنج و ماهی موجب می شود تا کشاورزان علاوه بر تولید برنج ، در زمینه تولید ماهیان گرم آبی نیز فعالیت داشته باشند ، که این امر موجب افزایش درآمد آنان می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است. این شهرستان از وجود ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج برخوردار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.