تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1400 - 9:57
کد خبر : 100856

۲۵درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به سربازان گیلان اختصاص می‌یابد

۲۵درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به سربازان گیلان اختصاص می‌یابد

جارستان:مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: امسال تا سقف ۲۵درصد از اعتبارات مشاغل خانگی استان گیلان به اشتغال سربازان وظیفه اختصاص می یابد. یونس رنجکش روز چهارشنبه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: این تصمیم بر اساس مصوبه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان در دستور کار

جارستان:مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: امسال تا سقف ۲۵درصد از اعتبارات مشاغل خانگی استان گیلان به اشتغال سربازان وظیفه اختصاص می یابد.

یونس رنجکش روز چهارشنبه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: این تصمیم بر اساس مصوبه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان در دستور کار قرار گرفته و اکنون در مرحله اجرا است.

وی اظهار داشت : سربازان دارای گواهی های مهارتی پس از پایان دوران خدمت وطیفه با معرفی دبیرخانه کار گروه تخصصی مهارت آموزی سربازان وظیفه، می توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان افزود: میزان اعتبارات مربوط به تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری هنوز ابلاغ نشده است اما این اعتبار در سال ۹۹ بیش از ۶ میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد برای مشاغل خرد خانگی بوده است.

رنجکش خاطرنشان کرد: تلاش داریم با هماهنگی بانک های استان بویژه بانک سپه از محل منابع مختلف تسهیلات حمایتی برای اشتغال سربازان مهارت دیده پس از اتمام مدت سربازی در سال جاری در نظر گرفته شود.

به گفته وی، با توجه به تفاهم نامه رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح با وزیر کشور در راستای هماهنگی و پیگیری برای اجرای بهتر طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه این ماموریت در استان گیلان با محوریت استانداری پیگیری می شود.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان افزود : تسهیلات تنها مختص به وام برای اشتعال زایی نمی شود بلکه تسهیلگری در صدور مجوز فعالیت های اقتصادی ، مهارت اموزی و رصد و پیگیری اشتغال و راهنمایی متقاضیان از جمله اقدامات برنامه ریزی شده در این زمینه است که با هماهنگی دستگاههای اجرایی و یگان های نظامی عضو کار گروه تخصصی استان انجام خواهد شد.

رنجکش مهمترین دغدغه در اشتغال افراد جویای کار را مهارت حضور در بازار کار عنوان و تاکید کرد:  سربازان و سایر متقاضیان جویای کار باید الزام جدی در چگونگی ورود به بازار کار و ایجاد کسب و کارها در نطر بگیرند.

وی با بیان اینکه مهارت حضور در بازار کار و ایجاد کار افرینی باید به عنوان یک الزام در مهارت اموزی سربازان وظیفه و سایر متقاصیان مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: برگزاری دوره های مختلف و همایش های کار افرینی و ایجاد کافه کارافرینی ها و مراکز مشاوره در این امر بسیار مهم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.