تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 18:11
کد خبر : 100805

سرپرست فرمانداری آستارا تأکید کرد الزام نگاه ویژه مسئولان کشوری به آستارا

سرپرست فرمانداری آستارا تأکید کرد الزام نگاه ویژه مسئولان کشوری به آستارا

جارستان:سرپرست فرمانداری بندر مرزی آستارا گفت: نگاه ویژه مسئولان کشوری به آستارا به عنوان پیشانی نظام از الزامات است. سیدسعید میرقربانی، در جلسه رفع موانع و مشکلات بازرگانان محصولات کشاورزی از مرزهای سه گانه آستارا که با حضور “مهدی قائمیان” معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ و نباتات کشور در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار

جارستان:سرپرست فرمانداری بندر مرزی آستارا گفت: نگاه ویژه مسئولان کشوری به آستارا به عنوان پیشانی نظام از الزامات است.

سیدسعید میرقربانی، در جلسه رفع موانع و مشکلات بازرگانان محصولات کشاورزی از مرزهای سه گانه آستارا که با حضور “مهدی قائمیان” معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ و نباتات کشور در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آستارا به دلیل همسایگی با کشور جمهوری آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آستارا با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مرزهای پیشگام کشور در حوزه تجارت است، ادامه داد: بهره مندی شهرستان از حمل و نقل ترکیبی بر اهمیت این مرز افزوده است.

میرقربانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به مرز آستارا به عنوان پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نگاه ویژه کنند، افزود: برای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، باید همه مسئولان دست به دست هم بدهند تا ضمن رفع موانع، شاهد افزایش بیش از پیش صادرات کالا به کشور جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای اورآسیا باشیم.

وی اضافه کرد: در سالی که دشمنان نظام، تحریم های ظالمانه را به ما تحمیل کرده اند، تلاش برای افزایش صادرات از مرز آستارا از اهمیت خاصی برخوردار است.

صادرات ۵۳ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از مرز آستارا

ساسان کارجویان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه به آمار سه ماهه صادرات، واردات و ترانزیت از مرزهای سه گانه آستارا اشاره کرد و توضیح داد: در این مدت ۱۸۱ هزار و ۱۷۵ تن محصولات کشاورزی از مرز صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای این محصولات ۹۱۴۶ گواهی بهداشتی صادر شده است، خاطرنشان کرد: این میزان گواهی به ۴۰ نوع محصول کشاورزی صادر شده است که بالغ بر ۵۳ میلیون دلار ارزش دارد.

کارجویان، در ادامه میزان واردات کالا از این مرز را ۵۴ هزار و ۳۹۶ تن برشمرد و افزود: در این مدت ۹۶۷۳ تن محصول کشاورزی بین کشورهای مختلف ترانزیت شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تجار و بازرگانان به تبیین مسایل و مشکلات حوزه صادرات از قبیل مالیات، قرنطینه، سورتینگ، سموم بکار رفته در مزارع و سایر موارد پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.