تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 - 19:28
کد خبر : 100487

بررسی طرحها و لوایح در دویست و یکمین جلسه شورای شهر رشت

بررسی طرحها و لوایح در دویست و یکمین جلسه شورای شهر رشت

جارستان: به گزارش روابط عمومی و امور بین‌ الملل شورای اسلامی شهر رشت – در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت طرحها و لوایح در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه موضوع تشکیل شورای عالی فنی شهرداری رشت مورد بررسی قرار گرفت. احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورا در خصوص

جارستان: به گزارش روابط عمومی و امور بین‌ الملل شورای اسلامی شهر رشت – در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت طرحها و لوایح در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه موضوع تشکیل شورای عالی فنی شهرداری رشت مورد بررسی قرار گرفت. احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورا در خصوص این لایحه اظهار داشت: این شورا در شهرداری تهران و سایر شهرهای بزرگ سبقه دارد و کمیته تخصصی، شورای عالی و کمیته بررسی و کارشناسی را بر عهده دارد.
رمضانپور ادامه داد: شورای عالی بر اساس چارتی که در تهران در حال انجام است، ریاست کمیسیون عمران به نمایندگی شورا، نمانده معاونت امور عمرانی استانداری و نماینده سازمان برنامه‌ و بودجه استان در آن به‌ عنوان اعضا حضور دارند. این شورای عالی دارای یک کمیته تخصصی است که معاون حمل‌ و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، مدیر مطالعات فنی و ترافیکی شهرداری و با توجه به پیمانهای شهرداری از بین مدیر نظارت بر پروژه‌های شهرداری و یا مدیر ایمنی ترافیکی یک نفر، معاون امور زیربنایی منطقه در آن حضور دارند و یک نفر مطلع و مجرب به انتخاب شهردار در این کمیته تخصصی حضور خواهند داشت.
رئیس شورا افزود: بنده معتقدم این موضوع را میتوان به‌ عنوان یک دستاورد علمی و تخصصی شورای پنجم نام برد که یک نقشه راه برای شورای ششم باشد.
با پیشنهاد فرهام زاهد، نایب‌ رئیس شورا موضوع ارجاع لایحه فوق به کمیسیون تخصصی به‌صورت عادی به رأی گذاشته و تصویب شد.
موضوع ثبت درآمد غیر نقدی در راستای اجرای بند «و» تبصره ۵ بودجه کشور مورد بررسی قرار گرفت. حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در این خصوص گفت: در این خصوص مبالغ در دفاتر مالی شهرداری نمی نشیند، سازمان امور مالیاتی قبل از نشستن مبالغ در دفاتر شهرداری خود به‌ خود برداشت می‌کنند که این موضوع برای ما دارای مسئله است.
سید امیر حسین علوی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهرداری رشت در این خصوص تأکید کرد، ذیل مصوبه آورده شود که پس از انجام تمام مراحل این کار صورت بپذیرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.