تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 20:35
کد خبر : 100394

در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا: بررسی زمین تصرف‌شده شهرداری توسط یکی از بیمارستان‌های شهر رشت و خرید ملک ساختمان سپیدار توسط شهرداری رشت

در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا: بررسی زمین تصرف‌شده شهرداری توسط یکی از بیمارستان‌های شهر رشت و خرید ملک ساختمان سپیدار توسط شهرداری رشت

جارستان: به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، موضوع تعیین تکلیف زمینی در محدوده منطقه ۴ رشت و در مجاورت یکی از بیمارستان‌های شهر رشت مورد بررسی قرار گرفت. در این خصوص احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورای اسلامی شهر رشت، اظهار داشت: بنده در این خصوص در چند جلسه برنامه‌ریزی داشتم،

جارستان:

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، موضوع تعیین تکلیف زمینی در محدوده منطقه ۴ رشت و در مجاورت یکی از بیمارستان‌های شهر رشت مورد بررسی قرار گرفت.
در این خصوص احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورای اسلامی شهر رشت، اظهار داشت: بنده در این خصوص در چند جلسه برنامه‌ریزی داشتم، دو موضوع در این قضیه وجود دارد.
ریاست شورای شهر رشت افزود: بحث نخست آنکه یک کوچه ۱۹۶ متری در آنجا وجود داشته که در گذشته متعلق به مخابرات بوده و توسط مالک زمین تصرف‌شده بود و بخشی از کوچه نیز زیربنا گذاشته شده بود و شهرداری معتقد بود که این زمین برای شهرداری است و از متصرف درخواست کرده بود که ملک مذکور از شهرداری خریداری شود.
وی ادامه داد: موضوع دیگر اینکه شهرداری بابت تعریض خیابان زمینی را از مالک اولیه خریداری کرده بود که این زمین در بخشی از حیاط بیمارستان بوده است و در این خصوص اختلاف وجود داشت. در آخرین جلسه که برگزار شد مقرر گردید تا شهرداری تکلیف مالکیت زمین کوچه پشت این بیمارستان را مشخص کند و اگر مالکیت آن با شهرداری است به متصرف فروخته شود و برای این زمین نیز کارشناسی نیز صورت پذیرفت. در این خصوص نیز واحد املاک شهرداری رشت توانست سند لازم را دریافت نماید.
رمضانپور تأکید کرد: اما در بحث زمین مربوط به تعریض خیابان مقرر شد تا یک کارشناس ثبتی برای این موضوع در نظر گرفته شود تا اگر زمین مربوط به شهرداری باشد بیمارستان می‌بایست عقب‌نشینی کرده و از زمان شروع به کار بیمارستان نیز به شهرداری اجاره‌بها پرداخت کند.
رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: اما در بحث دوفوریتی بودن، این بیمارستان مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان دریافت کرده است تا بتواند ۱۰۰ تخت دیگر به این بیمارستان اضافه کند. این بیمارستان پس از بیمارستان پورسینا بزرگ‌ترین بیمارستان شهر رشت است.
در این خصوص سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت نیز اذعان داشت: این لایحه برای دومین بار به شورا آمده است و می‌بایست بابت تلاش‌های انجام‌شده توسط همه عزیزان، از اعضای شورا تا مشاورین کمیسیون تقدیر و تشکر نمایم.
وی ادامه داد: احتمالاً در جریان هستید که به متراژ زمین توسط شهرداری اشاره‌ای نشده است و این دومین مورد در چنین موضوعی محسوب می‌شود، اگر پاک دستی اعضای شورا نبود موضوعات دیگری پیش می‌آمد و آن‌هایی که ادعاهای دیگری می‌کنند باید این موضوعات را ببینند که اشتباهات سهوی با هوشیاری اعضای شورا این‌گونه مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنده باید از اقدامات همکارانم در شورای پنجم تقدیر و تشکر داشته باشم.
عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: ۱۱۱۶ متر زمین در تصرف ملک قرار دارد و این موضوع محرز است زیرا در سند ملک نیز وجود ندارد. شهرداری باب ندارد که برای خیابان سند دریافت کند، تملک این زمین به‌عنوان خیابان در گذشته انجام‌شده است. خواهش بنده بر این است که برای عین متن لایحه رأی‌گیری انجام شود.
اسماعیل حاجی پور عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این خصوص گفت: زمانی که این زمین گرفته شد به‌صورت ناصواب بود، یک تعدادی آمدند و این زمین را به بیمارستان ملحق می‌کنند. پس‌ازاینکه اعضای شورا این موضوع را پیگیری کردند متوجه شدند.
وی ادامه داد: اعضای شورا در عمل انجام‌شده قرارگرفته‌اند، آیا آقایان نمی‌دانستند که این زمین مربوط به چه کسی است؟ زمین بیت‌المال یعنی حق‌الناس، مگر می‌شود بیمارستان مطلع نباشد؟ اگر دوستان ورود نمی‌کردند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و حق مسلم مردم از بین می‌رفت.
در ادامه جلسه لایحه خرید ساختمان سپیدار در بلوار آیت‌الله احسان‌بخش مورد بررسی قرار گرفت.
احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورا در این خصوص اظهار داشت: اواخر سال ۹۹ یادآوری شد تا شهرداری مقدمات خرید این ساختمان را انجام دهد و هنگام خرید شهرداری نظرات کارشناسی را برای خرید یا عدم انجام خرید به ما اعلام نماید و اکنون نامه درخواست خرید به شورا ابلاغ‌شده است.
وی ادامه داد: در مقابل خرید این ملک، زمینی به متراژ بیش از ۲.۵ هکتار در مسکن مهر که همزمان کارشناسی شده است و در کنار آن پرداختی اولیه شهرداری نیز به شکل اسناد خزانه پرداخت شده بود که در مجموع اگر پرداختی شهرداری جمع شود و از دریافت ملک ساختمان سپیدار در طبقه دوم تا پنجم کسر شود، شرکت می‌بایست مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد تومان را به شهرداری رشت پرداخت نماید.
امیرحسین علوی دیگر عضو شورای شهر رشت در این خصوص اظهار داشت: مصوبه‌ای که شورا ارائه کرد و با حضور شهردار مورد بحث قرار گرفت موضوع ۱۱ میلیارد تومانی بود که در اسفند ۹۸ پرداخت شده بود. با توجه به رشد ملک مابه‌التفاوت کار نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: ما در اسفند ۹۸ به میزان ۱۱ میلیارد تومان ملک خریداری کردیم، طی این مدت حداقل مبلغ این ملک سه برابر شده است. این بحثی بود که با شهردار رشت در آن زمان داشتیم و در محاسبات فعلی دیده نمی‌شود.
حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در این خصوص گفت: دو ایراد در این زمینه وجود داشت که یک مورد آن را آقای علوی مطرح کرد. پولی که ما در آن زمان پرداخت کردیم نباید ارزش آن کاهش یابد. فارغ از آن زمین فوق هنگام ارائه دارای سند نبود و باید این موضوعات در کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.
موضوع واگذاری ۶۳ مترمربع از کوچه متروکه مورد بررسی قرار گرفت.
حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت اظهار داشت: بنده از زمین فوق بازدید کرده‌ام، زمین فوق به‌هیچ‌عنوان دارای دسترسی عمومی نیست، ملک فوق به درد ما نمی‌خورد و امکان استفاده عمومی از ملک فوق نیز وجود ندارد.
همچنین تملک یک پلاک ثبتی نیز مورد بررسی قرار گرفت. جذب در این خصوص اظهار داشت: سه مغازه در ساختمان هموفیلی وجود دارد که یک سند مشترک دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.