تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 9:49
کد خبر : 100201

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه تولید کیوی در گیلان تاکید کرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه تولید کیوی در گیلان تاکید کرد

جارستان:معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کیوی تناسب اقلیمی خوبی با شمال کشور و بخصوص استان گیلان دارد و این محصول با مزیت اقتصادی بالا باید بیشتر تولید و صادر شود. به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز بازرگان غروب سه شنبه در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا افزود: ایران مقام

جارستان:معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کیوی تناسب اقلیمی خوبی با شمال کشور و بخصوص استان گیلان دارد و این محصول با مزیت اقتصادی بالا باید بیشتر تولید و صادر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز بازرگان غروب سه شنبه در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا افزود: ایران مقام چهارم تولید کیوی را در جهان دارد و تولید این میوه از نظر صادرات، ارزآوری و سود اقتصادی برای کشاورزان مهم است.

وی اضافه کرد: نباید اراضی مولد، از چرخه تولید خارج شود و باید با حمایت از کشاورزان برای تولید کیوی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شود و خوشبختانه با استقبال کشاورزان و بهره وری خوب آب، باغات کیوی در گیلان در حال توسعه است.

بازرگان با اشاره به نقش سازنده مراکز تخصصی تحقیقات کشاورزی بر توسعه و بهره وری این بخش، گفت: ۲۰ موسسه تخصصی تحقیقاتی، ۳۴ مرکز تحقیقات استانی و ۳۷۴ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در کشور فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۰۹ ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا فعال شده و با توجه به محدودیت های اعتباری، نیازمند توجه بیشتر است و در بازدید اخیر معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و در بازدید امروز برای توسعه این ایستگاه برنامه ریزی شد.

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: انتظار داریم ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا با ترویج علم و نوآوری در تولید محصولاتی نظیر کیوی و فندق نقش آفرین باشد.

وی افزود: طرح های پژوهشی این ایستگاه تحقیقاتی باید به خوبی اجرا شود تا کشاورزان از آموزه های علمی و تحقیقاتی استفاده کنند و خسارت ها کاهش و بهره وری کشاورزی افزایش یابد.

آستارا دارای ۶ هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی کشاورزی و ۶ هزار و ۴۹۸ بهره بردار است و برنج به عنوان کشت غالب در این شهرستان محسوب می شود و باغ های کیوی نیز در حال توسعه است و صادرات محصولات کشاورزی از گمرک این شهرستان رونق دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.