تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 17:18
کد خبر : 100091

رفع تنش آبی برای برنجکاران شهرستان رشت

رفع تنش آبی برای برنجکاران شهرستان رشت

جارستان:مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: بخشی از مزارع در لشت نشاء که در انتهای آبرسانی شبکه سد قرار دارند، دچار تنش آبی هستند.  مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا افزود: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و تا کنون در ۳۳درصد از شالیزارهای رشت ظهور خوشه های ساقه ها برنج گزارش

جارستان:مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: بخشی از مزارع در لشت نشاء که در انتهای آبرسانی شبکه سد قرار دارند، دچار تنش آبی هستند.

 مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا افزود: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و تا کنون در ۳۳درصد از شالیزارهای رشت ظهور خوشه های ساقه ها برنج گزارش شده است.

وی با بیان اینکه امسال کشاورزان رشتی در رعایت تقویم زراعی نسبت به سال قبل بهتر عمل کردند، ادامه داد: اما ۲۰درصد از برنج کاران به توصیه های کارشناسان گوش ندادند و دیر وارد مزارع شدند و این امر سبب شد هم اکنون گرفتار کم آبی باشند.

اسدی پرور با بیان اینکه کشاورزانی که شالیزارهاشان در حال خوشه دهی است اصلا منتظر باران نیستند زیرا در این مرحله بارش باران موجب می شود برخی از دانه های برنج هنگام تبدیل دارای پوکی شوند، خاطرنشان کرد: فقط کشاورزانی که دیر نشاء کرده اند، منتظر باران هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فقط ۳۰۰میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدورد وجود دارد و امکان آبرسانی فقط تا مردادماه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: در بازدید از شالیزارهای رشت، بخشی از مزارع در لشت نشاء که در انتهای آبرسانی شبکه سد قرار دارند، دچار تنش آبی هستند و خوشبختانه تاکنون خسارتی به آنها وارد نشده است.

وی در خصوص پیش بینی میزان تولید برنج سفید شهرستان رشت گفت: باید تا پایان برداشت برنج صبر کنیم تا میزان تولید برنج در رشت مشخص شود و همه تلاش ما این است که امسال کاهش نسبت به سال گذشته نداشته باشیم.

اسدی پرور تصریح کرد: امسال بارندگی در رشت ۲۰ درصد کمتر از میانگین سال های قبل بود و با توجه به کم آبی ها تلاش مضاعفی داریم تا مشکلات کشاورزان حل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.