تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 17:04
کد خبر : 100079

افزون بر ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

افزون بر ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

جارستان:رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بیش از ۶۴ درصد از مطالبات چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شده است. حبیب جهانساز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از اردیبهشت ماه که آغاز فصل برداشت چای است، تاکنون ۳۴۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده، افزود: مجموع

جارستان:رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بیش از ۶۴ درصد از مطالبات چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از اردیبهشت ماه که آغاز فصل برداشت چای است، تاکنون ۳۴۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده، افزود: مجموع مبلغ خرید برگ سبز چای امسال تا این لحظه، ۵۲۹ میلیارد تومان می باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۹ هزار و ۱۸۰ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که از این مقدار ۶۰ درصد برگ سبز درجه یک و ۴۰ درصد برگ سبز درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: از مجموع بهای برگ سبز چای خریداری شده، ۲۰ هزار تن چای خشک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

جهاساز با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می گیرد، اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و درجه دو، ۴ هزار و ۷۸۱ تومان است که پرداخت ۷۵ درصد از بهای خرید تضمینی برگ سبز چای بر عهده صاحبان کارخانجات چای و ۲۵ درصد بر عهده دولت است.

وسعت باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۶ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است. ۹۰ درصد باغهای چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار دارد و این ۵۵ هزار نفر در این دو استان به چایکاری مشغول هستند.

شهرستان لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران با جمعیت ۱۶۷ هزار نفری در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای و پژوهشکده چای کشور نیز در این شهرستان قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.