تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 11:56
کد خبر : 100034

استاندار گیلان در دیدار معاون سازمان ملی استاندارد عنوان کرد؛ فرهنگ استاندارد در جامعه توسعه و ارتقاء یابد / گام‌هایی موثر برای استانداردسازی محصولات کشاورزی گیلان برداشته شده است

استاندار گیلان در دیدار معاون سازمان ملی استاندارد عنوان کرد؛ فرهنگ استاندارد در جامعه توسعه و ارتقاء یابد / گام‌هایی موثر برای استانداردسازی محصولات کشاورزی گیلان برداشته شده است

جارستان؛استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توسعه و ارتقاء فرهنگ استاندارد در جامعه، گفت که در دولت تدبیر و امید، گام‌هایی موثر برای استانداردسازی محصولات کشاورزی استان برداشته شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در دیدار معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد؛ این نهاد را دارای نقشی

جارستان؛استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توسعه و ارتقاء فرهنگ استاندارد در جامعه، گفت که در دولت تدبیر و امید، گام‌هایی موثر برای استانداردسازی محصولات کشاورزی استان برداشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در دیدار معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد؛ این نهاد را دارای نقشی موثر  در ارتقاء کیفیت زندگی اجتماعی دانست و اظهار داشت: گیلان ظرفیت‌های گوناگونی در بخش صنعت، تولید محصولات کشاورزی و صنایع وابسته و خدمات گردشگری متناسب با رسالت سازمان استاندارد دارد.

 وی به گام‌های موثر برداشته شده در دولت تدبیر و امید برای استانداردسازی بخش زیادی از محصولات کشاورزی از جمله زیتون اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به جایگاه برتر گیلان در ۲۰ محصول تولیدی، برای ارائه خدمات بهتر به جمعیت متراکم استان، ایجاد دفاتر و نمایندگی شهرستانی منجر به تسهیل امور و رضایتمندی مردم شده است.

استاندار با بیان اینکه تعدد وظایف و گستردگی ماموریت‌های استاندارد گیلان باتوجه به وجود سه بندر فعال آستارا، انزلی و کاسپین، این استان در زمره استان های مهم کشور قرار داده، گفت: به واسطه پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتصال خط ریلی از رشت به کاسپین و انزلی و سپس آستارا در ادامه حجم کار به ویژه در صادرات غیرنفتی بیشتر نیز خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان، وجود نیروهای متخصص در استاندارد گیلان و تعامل با دستگاه‌های دیگر و فعالان بخش خصوصی را مهمترین سرمایه این سازمان دانست و افزود: باتوجه به گردشگرپذیربودن گیلان و وجود مراکز تفریحی، اقامتی و شهربازی، حفظ سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی به تولید محصولات مختلفی در گیلان از جمله تولید کیک و کلوچه اشاره و اضافه کرد: باتوجه به ضرورت جلب اعتماد و اطمینان مردمی، باید کیفیت زندگی و شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگ استاندارد را گسترش و ارتقاء دهیم.

استاندار گیلان به مدیرکل جدید استاندارد توصیه کرد از ظرفیت‌های رسانه‌ای، سازمان‌های مردم نهاد، شوراهای اسلامی و فعالان مدنی در ارتقاء فرهنگ استاندارد استفاده بیشتری شود.

در این دیدار پرویز درویش معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد نیز به تولید محصولات مزیت دار اقتصادی در گیلان از جمله برنج، چای، زیتون و دیگر تولیدات متنوع خاص این استان اشاره کرد و گفت: گیلان به لحاظ گردشگری و تجهیزات تفریحی، از استان‌های موفق محسوب می‌شود.

در پایان این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های داریوش اشکانی پور، مهناز جعفریان به عنوان مدیرکل جدید استاندارد گیلان معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.