تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 14:31
کد خبر : 23366

برخورداری از امکانات کافی در حوزه کتاب حق مسلم گیلانی‌ها است

برخورداری از امکانات کافی در حوزه کتاب حق مسلم گیلانی‌ها است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیری مستقیم در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دارد گفت: داشتن امکانات و تجهیزات کامل در حوزه کتاب و کتابخوانی حق مسلم استان گیلان است.

علی پورحسن ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در رشت با اشاره به اینکه گیلان مهد فرهنگ محسوب می‌شود اظهار داشت: وجود زیربناهای گسترده فرهنگی و مهد پرورش بزرگان و اندیشمندان دنیا استان گیلان را همانند نگین درخشان فرهنگی در دنیا معرفی کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و با بیان اینکه اگر صدها سال برای بزرگداشت مفاخر گیلانی کنگره های متعدد برگزار شود باز حق گیلان به‌درستی ادا نشده است افزود: داشتن امکانات و تجهیزات کامل در حوزه کتاب و کتابخوانی حق مسلم گیلان است.

پورحسن ارتقاء دانش فرهنگی را سبب افزایش سرمایه در جامعه دانست و با بیان اینکه صرف هزینه در راستای فرهنگ سبب کاهش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیری مستقیم در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان همواره سابقه‌ای درخشان در حوزه اقدامات تاثیرگذار فرهنگی در کشور دارد خاطرنشان کرد: استان گیلان در دامان سرسبز خود مفاخر و دانشمندان مطرح دنیای امروز را پرورانده و این نیازمند ارتقاء تجهیزات فرهنگی است.

در این مراسم هادی نوری به‌عنوان مدیرکل جدید نهادکتابخانه‌های عمومی استان گیلان معرفی شد و از زحمات و تلاش‌های زهرا بدن آرا سرپرست سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تقدیر شد./تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.