تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1396 - 15:03
کد خبر : 17426

جزییات واردات هیوندای توسان، سوناتا و سانتافه توسط کرمان موتور

جزییات واردات هیوندای توسان، سوناتا و سانتافه توسط کرمان موتور

به زودی شاهد عرضه خودروهای هیوندای سانتافه، توسان، سوناتا و النترا و اکسنت مدل ۲۰۱۷ از سوی شرکت کرمان موتور در بازار داخلی خواهیم بود.

به زودی شاهد عرضه خودروهای هیوندای سانتافه، توسان، سوناتا و النترا و اکسنت مدل ۲۰۱۷ از سوی شرکت کرمان موتور در بازار داخلی خواهیم بود.

بر اساس اخبار اعلام شده، پس از تولید و عرضه خودروهای هیوندای در بازار داخلی، هم اکنون ۵ مدل سانتافه، توسان، سوناتا، النترا و اکسنت مدل ۲۰۱۷ نیز به محصولات کرمان موتور اضافه خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۴ خودرو به صورت سی.بی.یو (کاملا وارداتی) وارد و اکسنت بصورت تولید داخل در بازار داخلی عرضه خواهد شد و اعلام قیمت و شرایط فروش این محصولات طی هفته آینده اعلام خواهد شد.

همچنین در براساس این گزارش زمان پیش فروش و عرضه این خودروها در ایران ۱۶ خردادماه جاری و در طرح فروش ویژه ماه مبارک رمضان شرکت کرمان موتور، فروش نقدی، تسهیلاتی و پیش فروش این محصولات در شبکه نمایندگی های کرمان موتور آغاز خواهد شد.

شرکت هیوندای موتورز کره جنوبی، قراردادی با کرمان موتور به امضا رسانده است براساس این قرارداد این شرکن ضمن انتقال تکنولوژی به شریک ایرانی خود در حوزه تولید محصولات با قیمت متوسط، بصورت تولید داخلی و محصولات لوکس خود به صورت واردات سی.بی.یو، اقدام خواهد کرد.

این قرارداد در پاییز سال گذشته نهایى شد و از دى ماه شاهد تولید هیونداى i10 و i20 در منطقه ویژه اقتصادى ارگ جدید بم بودیم، حالا اما به غیر از مونتاژ سه مدل هیوندای آی ۱۰، آی ۲۰ و اکسنت، خبر واردات کامل النترا، توسان، سوناتا و سانتافه تا حدی زیادی می تواند بیانگر شرایط متفاوت کرمان خودرو در آینده باشد.

با این حال به نظر می رسد که طبق شرایط و ضوابط فعلی وزارت صنعت، لزومی بر اخذ نمایندگی انحصاری توسط خودروسازان خارجی در کشور وجود ندارد و از همین رو احتمالا شاهد ادامه فعالیت آسان موتور به عنوان دیگر نمایندگی هیوندای در ایران خواهیم بود.

بنابراین باید انتظار تشکیل بازار رقابتی ای را بین وارد کنندگان غیر رسمی خودروهای هیوندای و دو نماینده رسمی این شرکت در ایران (کرمان موتور و آسان موتور) داشته باشیم و البته جالب تر آنکه این روزها نام شرکت پاکرو نیز به عنوان نماینده عرضه هیوندای سوناتا هیبرید در سایت اصلی هیوندای ذکر شده است.

از طرف دیگر در پی درج نام محصولات هیوندای جدید در وب سایت کرمان موتور، نام خودروهای چینی عرضه شده توسط این گروه صنعتی از صفحه وب سایت حذف شده است اما احتمال می رود که این تغییر مقطعی انجام شده باشد و همچنان شاهد عرضه خودروهای چینی جک و لیفان توسط کرمان موتور باشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.